Gravida kvinnor

Blev glad när Evelina skickade de här bilderna till mig på min mail! Finns det något vackrare än gravida kvinnor? (Såvida man inte går upp 30 kg förstås) Men annars tycker jag det är underbart att se gravida kvinnor som stolta visar upp sin runda mage.
Det skimrar liksom något fridfullt över gravida kvinnor tycker jag. Man är i sin lilla lyckliga bubbla och har så mycket förväntningar och undringar.
Likadant när man är nybliven förälder då finns ingenting annat i hela världen utom det lilla undret man just fått som en skänk från ovan. Man känner sig så priviligierad som fått just det där barnet som är det mest perfekta i hela världen. Och tänk att just jag/vi har fått det allra vackraste och märkvärdigaste barnet av alla!?!



Evelina fick i present av sina väninnor och Fanny när de ordnade möhippa för henne att få gå till en fotograf och ta kort på sin fina gravida mage.
Det var en mycket bra present att ge eftersom det kostar en del att fotografera sig i studio.

När jag själv väntade mitt fjärde barn, alltså Hampus så var jag till fotograf för att fotografera mina tre barn. Då kom jag ihåg att fotografen sa att han gärna skulle fotografera mig för han tyckte jag var så vackert gravid. Men jag tyckte det lät helt absurt! Jag kände mig ju jättetjock.
Men sedan när jag väntade femte barnet, alltså Wilmer... då hade det där liksom grott ett frö i min hjärna. Och eftersom jag bara gick upp 4-5 kg med Wilmer så kände jag mig inte särskilt tjock. Så när jag bara hade en vecka kvar till förlosningen så bokade jag tid till fotograf. Och så här såg jag ut då:


Den fotografen tyckte jag skulle vara helt naken och så bara drapera med ett lakan. Älskar mina de här fotona. Fick ett helt album.


Lite svårt ta kort på hela tavlan som jag satt in de två bilderna jag tyckte bäst om.
Här var jag alltså i vecka 39! Verkligen höggravid.

När sedan Wilmer var född så fick vi alla bilderna gratis av fotografen i present för han var en vän till Wilmers pappa.
Snällt va?

Jag kan verkligen rekommendera att gå till fotograf och ta bilder när man är gravid för det blir
såååå himla mycket finare bilder än alla bilder man själv tar även om man har en bra kamera.

Jag ler varje gång jag ser dessa gravidbilder. Och nu ler jag lika mycket när jag ser Evelinas fina bilder.

Ja nu bara räknar jag dagarna tills jag ska komma ner och få se och hålla den lille prinsen när han kommer till världen!


Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Hej vintertjejen. Ja det är verkligen fina bilder både på dig och Evelina. Just nu går jag och funderar på vad lille "Ante-Vante" skall kalla mig för något. Varken han eller någon annan kan ju hålla på och säga "gammelmormor" hela tiden. Jag funderade ett tag på att döpa mig till "gammo" det är ju en hopdragning av hela det långa och krångliga "gammelmormor". Vad sägs om det? Kom gärna med förslag. Vi ses snart. Kram "den ömma...."

2012-03-08 @ 12:18:40
Postat av: Kristina

Fina bilder, ska bli kul med Evelinas o Mickes lilla.



Ha de gött vännen o goa kramizar till dig.



Hälsa så gott till alla!

2012-03-08 @ 16:22:09
URL: http://kristinabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0