Teoriprovet klart

Igår åkte jag och Sebastian iväg i hans bil till Arvidsjaur. Han besiktade om bilen och fick godkänt.

Efter det åkte vi till Vuxenskolan och gjorde teoriprovet inför Jaktlicensen.... Och vi klarade oss båda två!!!! Så skönt ha det avklarat. Fast jag tror ju i o för sig att skjutprovet blir svårare. Jag har lite svårt för det där att hålla geväret och vara beredd på rekylen.


Ja det blev suddig bild men har inte riktigt tid att finjustera för jag och Tiffany ska åka tåg ner till Enköping i eftermiddag.


Det vete tusan när jag kommer ha råd köpa bössa men jag har licensen inom kort i alla fall. Och vilken sort det blir får vi se då. Förmodligen ett kombigevär med en pipa för hagel och en pipa för kulor. Ska ha experthjälp med mig då.


Och ännu senare någon gång vill jag säkert ha en bra jakthund så då får vi se vad jag vill ha. Ställande fågelhund, Trädskällare, (låter kul men orkar inte förklara nu),  drivande finns både snabba och mer långsamma, osv osv. Omöjligt just nu att veta vad jag kommer vilja jaga framöver. Jo, Ripa vet jag redan att jag vill högt upp i fjällen och jaga.

Nu får ni gratta mig och Sebastian till avklarat teoriprov på 70 frågor där vissa var väldigt kluriga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0