Renskiljning och utbildning!

Snart ska jag iväg på renskiljning! Älskar det verkligen. Vilken fart det är och så många renar det är! Känslan att vara mitt bland hundratals renar är obeskrivligt. Som en saga eller en annan värld. Och alla renskötarna som springer med lasso och skickligt fångar in de kalvar som ska märkas. Och barnen är med sina föräldrar ända från de kan stå och gå själva, alltså från 1-års åldern! När de bara är några år gamla får de lära sig att märka öronen på kalvarna. Här är ungarna vana att få hantera kniv mycket tidigt i livet.
Ska visa bilder på detta sedan. Men jag ska mest filma med videokameran.

Så ska jag berätta att jag ska ta jägarexamen, börjar den 4 februari. Teori under vintern och sedan skjutprovet i vår. Sedan kan jag ut och skjuta min egen mat! DEt ni!



Hej så länge... nu åker jag iväg till renarna i Rävudden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0