Dans och fest

Bort med alla bord och stolar och så blev det bröllopsvals. Evelina och Mike gled över dansgolvet. Så söta så söta.


Alla beundrade dem. Valsstegen var kanske inte perfekta men fint och i takt i alla fall.


Se så glada de är. Herr och Fru Pihl.


Ja det där klarade ni ju galant!


Nu fortsätter lite annan dans och gästerna är välkomna upp på dansgolvet.


Här blev det fart minsann på Lillemor och Danne!


Micke kör vidare med att skaka loss på dansgolvet.


Heja Marie! Vad kul att du också kom med upp på dansgolvet. Det är ju så roligt att dansa!


Camilla gick inte av för hackor heller. Tror hon hade Daniels dotter Lisa med sig på dansgolvet?
Ursäkta att jag inte har koll ens på vilka barn som tillhörde vem : (


Den här dansen var nästan roligast av allt. Vem som kom på den vet jag inte. Kallas i alla fall för "Fuldansen". Alla försökte dansa så fult de kunde. Jättekul!!!


Jag och min moster försökte dansa så fult som möjligt och hade väldigt skoj.


Danne vill också gärna dansa fuldans. Och så är det kanske hans dotter som syns tillsammans med honom.


Tjejerna hade mycket roligt tillsammans under hela bröllopsfesten.


Och sedan blev det findans minsann. Här visar Camilla upp sina buggkunskaper och fick med sig Fanny. Såg mycket bra ut måste jag säga.


Det var kanske inte så lätt för Evelina att hoppa runt på dansgolvet med sin gravida mage men hon höll igång så mycket hon kunde ändå.


Efter några öl innanför västen på Hampus så bjöd han upp mig på lite dans. Han var ju duktig på att bugga när han var i 10-års åldern då han dansade med i  Ena bugg och swing i Enköping.


Gick inte hela tiden så bra men vi gjorde så gott vi kunde och hade i alla fall roligt som ni ser.


Här lyckas vi lite bättre. Tack för dansen Hampus.


Sebastian bjöd upp sin lillasyster och de såg så rara ut när de dansade.


Jag och Micke försöker oss på en foxtrot. Gällde hålla reda på stegen så därför ser vi verkligen koncentrerade ut.


Här har vi ännu ett par som tycker om att bugga.


Här har vi brudparet igen som dansar... kanske till Carolas låt "Mickey" som jag vet att Micke gillar.


Min moster och min Fanny dansade in i det sista. Moster var den bästa på att dansa twist när det spelades tidiga 60-tals låtar.


Ja stämningen var hög under festligheterna och dansen som ni ser.


Lillebror Leif och jag dansade också men här var det avklarat och vi tar väl igen oss lite.


Här ser vi lite gladare ut. Det är inte så ofta vi träffas nuför tiden. Det skiljer ju nästan 100 mil mellan oss. Jag har inte ens varit hos honom och familjen sedan de köpte radhuset i Vendelsö för flera år sedan.


Så här kan man göra när man behöver vila lite mitt i all dans och lek med de andra barnen.


Jonas och Micke verkar ha djupa diskussioner.


Mmmm... vilken härligt fin och ömsint bild på Camilla och hennes man. De ser nykära ut.


Systrarna släcker törsten med lite olika dryck. Fannys lite starkare än Evelinas antar jag.


Vad är det vi fnissar åt? Kommer jag inte ihåg.


Hampus håller om sin sin storasyster. Gulligt.


Hej tjejer! Skål... tror inte jag såg er på dansgolvet men jag kanske bara var upptagen med min egen dans.


Äldsta och mellan-brorsorna. Tyvärr missade ju minsta brorsan bröllopet för han försov sig hos en kompis.


Här är fyra av mina fem barn... Hampus, Evelina, Fanny, Sebastian. Det skiljer 2,5 år mellan varje barn. Wilmer som är yngst och som olyckligtvis inte var med... är 3,5 år yngre än Hampus.

Under småbarnstiden tyckte jag inte själv att det var så betungande att få barn så tätt men andra människor omkring mig ojade sig så väldigt mycket. Så kom jag ihåg en gång när alla fem barnen klättrade upp i en rutchkana i en lekpark, och jag stod där och tittade på dem och tänkte: "Det ser väl inte ut att vara så många barn". De flesta jag kände hade ju tre barn och jag hade alltså två fler än dem, det var väl inte så mycket mer? tänkte jag.


Fyra generationer... om man räknar med Lillprinsen i magen också.


Glad mamma, mormor och blivande gammelmormor, glad dotter, dotterdotter och blivande mamma, glad dotter, mamma och blivande mormor. Hängde ni med?


En gång till... bara för vi är så fina tillsammans.


Nu är bröllopsfirandet slut!


Tack tack Henrik för din insats och såg till att allt förflöt som det skulle. Här är han mer passande klädd för ett bröllop. Det var bra du bytte om. Tack alla andra underbara människor som var med och gjorde Evelinas och Mickes stora dag till ett fint minne för dem resten av deras liv!

Om någon vill se det jag spelade in med videokameran kan höra av sig till Micke och Evelina för de har fått kopia på filmen.

Tusen kramar till er alla!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0