Nelly´s kafé

Många av oss här i Arjeplog är glada över att vi har fått ett "riktigt" kafé. Tidigare har väl ungdomarna samlats på Kalles kiosk eller Shell och druckit lite kaffe och käkat godis. Och gubbarna samlats på Järnaffärn och snackat jakt och annat över en kopp kaffe. De har ju såna där kaffeautomater på de ställena så då har vissa grupper samlats för att träffas lite grann.

Men nu har vi ett kafé med alla sorters kaffe och bakverk och goda mackor. Härligt!


Den här dagen var jag och Hampus på Nelly´s och fikade. Hampus fick posera vid den här soffan.


Och jag poserar i min favorithörna.


Här är fönstret som är till vänster om "min" hörna. Trevligt att det är ett långt fönster så man ser ut ordentligt.


Här blev en bra bild på den bortersta delen av kaféet. Alla fåtöljer och soffor är jättesköna att sitta i vilket jag tycker brukar vara ovanligt på kaféer. Oftast är det hårda stolar. Inredningen går helt i svart, rött och vitt. Belysningen effektfull och lagom med tavlor på väggarna.


Här ser man från "min" hörna ut mot utgången. Det är liksom två sektioner eller rum att välja på. Personalen är jättetrevliga och kommer ofta fram med kaffepannan och frågar om man vill ha påtår.
Det är en Tysk man som byggt om en gammal byggnad tvärsöver parkeringen till Silvermuséet och öppnat detta kafé. Tänk att det ska behövas en Tysk som förstår att Arjeplog behöver nåt nytt?

Som jag sagt tidigare så är Arjeplogarna väldigt trevliga med härlig mentalitet men ibland otrooooligt tröga när det gäller något nytt.

Nu hoppas jag och många med mig att det kommer att gå bra för kaféet så det får finnas kvar!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Va mysigt det ser ut. Där ska vi fika ngn gång.



Goa kramizar till er alla!

2012-02-01 @ 22:37:06
URL: http://kristinabloggar.wordpress.com
Postat av: Den ömma modern

Hej vintertjejen. Saknar våra träffar då vi fikade och i bland åt en liten matbit på Harrys i Uppsala eller på uteserveringen nere vid Fyrisån. "den ömma..."

2012-02-04 @ 19:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0