Massor av snö!

Varje vinter får vi ungefär lika mycket snö oavsett hur tidigt eller sent vintern kommer.
Den här vintern kom inte snön förrän i slutet av november. Men nu är det fruktansvärt mycket snö ute. Och varje år när de kör med plogtraktorerna här inne i Arjeplog så tippar de snön på lite olika ställen. I år med den här stora massan av snö ser man stora bauahögar med snö lite varstans. Som små berg liksom.


Vid parkeringen utanför gymnasiet och sporthallen.


Samma bild fast lite längre ifrån.


Ser ut som snöhögarna snart når upp till himlen.


Den här bilen ser inte ut att ha använts på hela vintern!


Vad tror ni om den här bilen då? Den har nog sett ljusare dagar innan snön kom och gömde den.


Ja vad är vad här? Något som står på parkeringen i alla fall. Något slags fordon. Men det går inte att se vad under snömassorna.


Den här gången har André hållt skottad hela vintern så att vi kan gå från hans balkong ut till cement-eldstaden för vi brukar elda där ibland på helgerna bara för det ger så hög mysfaktor. Alla som bor i husen vid André kan njuta av en stor vedeldad brasa. Och när det blir lite soligare framöver (om någon vecka) ska vi lägga ut renskinn och sitta och grilla där.


Måste visa ett par till av mina morgonbilder när jag går från jobbet på mornarna. Det är alltid lika märkligt att se hur det ryker över sjön där strömmarna är. Ser ut som den lätta disröken dansar och leker fram över det strömma vattnet. Och med Renberget i bakgrunden. Brukar alltid stanna till en stund här för att se det vackra som naturen själv gör. Och tar djupa andetag och känner mig glad.


Samma ställe fast några steg längre bort mot bron. Jag undrar varje gång jag går ut och ser allt det vackra här uppe... att det är så många människor som inte ser det här. Det är inte värt något för så många. Jag märker det för när jag pratar om allt jag upplever så ser en del bara frågande ut och säger utan entusiasm... ja ja visst är det fint. Och sen pratar vi om nåt helt annat som att de varit till Piteå eller Luleå och handlat nya kläder och varit och tittat på någon dyr bil som de ska köpa när de får pengarna från husuthyrningen.

Ja, suck... känns som bara jag ser den vackra soluppgången och solnedgången. Och fullmånen och norrskenet, och vyerna över Hornavan och Skellefteälvens strömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0