Lite från Arjeplog i solsken

Vi har inte haft många soliga dagar alls hittills i vinter. Förra vintern var i o för sig väldigt kall men vi hade ofta sol så därför upplevde inte jag det så kallt förra vintern som så många andra klagade på både här uppe och längre ner.
Här kommer lite soliga bilder.


Det här rosa huset är så gulligt. Men det jag egentligen ville försöka få fram är hur ENORMA snöhögarna är efter plogbilarna tippat av snön. Känns som det är större snöhögar i år än tidigare.



Den här hunden är verkligen underbar.
Han bor på kyrkholmen där alla människor går, cyklar eller tar sparken som bor på Öberget och ska fram och tillbaks till affärerna i "centrum".
Den här hunden är nästan alltid ute på sin tomt, och det finns inget staket eller annan avgränsning ut mot trottoaren och vägen. Men han håller sig där på tomten för det mesta, och så ibland strosar han väl en liten bit ut på trottoaren, men inte långt alls. Han bara tittar på människorna som kommer förbi utan att försöka komma fram och hälsa eller nosa eller något. Även om det passerar folk med sina egna hundar så bryr han sig inte om det heller. Mina hundar vill ju gärna springa fram och hälsa men eftersom den här söta hunden inte är intresserad av nåt annat än bara stå och titta på alla förbipasserande så låter jag inte mina hundar gå fram.
Och han har bott där i många år och det har aldrig hänt något dumt.
Är det inte fantastiskt?



Här ställde jag mig på Andrés balkong och tog en bild ut på den soliga snön. Renberget syns långt därborta.



Skåpet på balkongen fick också värma sig i solen. Ljungen står fortfarande med blomfärgen i behåll.



Här är balkongräcket där jag också planterade ljung i höstas, men det syns knappt för de är översnöade.



Ja här ser man tvärsöver snön det andra gula huset där André bodde förra året. Och det röda huset till vänster är elevhemmet där gymnasieeleverna bor som pluggar här men kommer från andra orter i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0