En liten blick tillbaks: 4:e advent

Kanske är det så att nu i januari börjar många rikta in sig på våren och hoppas på att vintern fort går över. Inte jag för jag tycker bäst om vintern. Men längtar ändå till vårvintern för den är som jag sagt många gånger tidigare den allra bästa årstiden här uppe. Redan i februari kan man börja ana den och då och då få så pass soliga dagar att man kan sätta sig lite i lä i snön och solens strålar värmer skönt. Mars-april är obeskrivligt ljuvligt som jag också skrivit många gånger tidigare. Då lever hela norrland upp med långtursåkare både på skidor och skotrar.

Men nu ska jag ändå blicka lite tillbaks för jag visade inte de här bilderna tidigare så det får bli nu.



Jag cyklade ut i snöyran den dryga milen ut till stugan direkt efter jobbet på morgonen 4:e advent. 12 grader varmt i stugan när jag kom fram, perfekt att sova i så jag sov skönt några timmar. Sedan gjorde jag upp eld i kaminen och så lagade jag mat och efterrätt.
Vid 5-tiden på eftermiddagen kom Sebastian, Hampus och André ut och åt middag med mig därute. Jag är till 90-95 % av året ensam i stugan så ibland längtar jag hemskt mycket efter sällskap så nu fick jag ut killarna och fick fira 4:e advent med dem.

Jag julpyntar varje år i min stuga och det känns så ledsamt när ingen annan än jag ser hur mysigt jag har det med alla mina julsaker som jag haft sedan barnen bodde hemma. Nu var jag glad att pojkarna kom.
Förra året var Fanny och sov över en natt i stugan kring jultiden då hon hälsade på i Arjeplog.


Hampus och Tiffany myser i soffan. Jag har lagt en matta i soffan som min mormor gjort för länge sedan. Den passar bra att ha i skinnsoffan för den blir såklart väldigt kall i stugan. Här uppe i Norrbotten passar det nog bäst med tygsoffor. Vem vill komma utifrån kylan och in och sätta sig i en kall skinnsoffa?


Och så fick de sällskap av Nanok. Hon och Tiffany är så avundsjuka på varandra så klappar man den ena kommer den andra springande direkt för att också bli klappad.


Innan vi åkte därifrån såg jag att Lisa och Krister satt upp en adventsstjärna i fönstret på boden. Såg så himla gulligt ut så jag tog kort på det. Jag tror boden blev glad av att få bli lite pyntad.

Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Hej vintertjejen. Det är så roligt att se alla saker från "förr" det från min mamma och det som barnen gjort. Jättemysigt. Kram "den ömma..."

2012-02-04 @ 19:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0