KALLT!

I natt har det varit fruktansvärt kallt i hela Norrbotten. Vissa ställen häromkring var det ända ner till minus 45! Säkert ännu kallare i Nikkaluokta, Tarfala och Jokkmokk där de brukar ha som kallast på vintrarna.
När jag gick från jobbet i morse visade termometern där på minus 37,4.


Det blir liksom dimmigt på nåt sätt ute när det är så här kallt. Jag tycker det är häftigt! Får en känsla av nordpolen på nåt vis.


Jag visste det skulle bli kallt under natten och idag så jag hade klätt mig riktigt ordentligt så jag frös inte det minsta. Det går verkligen att njuta av vintern och kylan när man har rätt kläder.


Bron över till Kyrkholmen. Här rykte det ordentligt i luften just för att vattnet är så strömt under bron och helt öppet så det är alltid rykigt här på vintern. Ser så trolskt och magiskt ut. En av tjejerna jag jobbade med under natten kom ikapp mig och vi hälsade på varandra. Jag kände igen henne... men hon frågade efter en kort stund... vem är du? Ha ha ha... jag hade min varma egengjorda lappmössa och halsduk virad runt hela ansiktet så hon kände inte igen mig. Det var lite kul tyckte jag.


Något varmare hade det hunnit bli när jag kom hem till André. "Bara" minus 35,8 grader!

Det blir definitivt inte någon skidåkning i den här kylan... och inte någon långpromenad heller. Men så väldans vackert ute på eftermiddagen när solen lyste svagt över berg och fjälltoppar!

Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Hej vintertjejen. Härligt vinterväder men kanske väl kallt. I dag här minus 15 grader och sol. Gick först en kort promenad på "stan" i det vackra vädret och efter en liten lunchbit en lång tur. Trygve kunde inte följa med då jag hade fört över smitta från Molly till honom. Hade varit barnvakt där förra veckan då Molly hade diarrè och en förskräcklig hosta. Promenerade i underbart väder väl påpälsad i gott och väl dryga timmen. Underbart att kunna gå igen utan alltför stora besvär. Härligt. Kram "den ömma..."

2012-02-04 @ 19:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0