Härliga vinter

Mmmm... så härligt och lugnt att i sakta mak gå hem från jobbet på mornarna!


35 minusgrader men jag visste det skulle vara kallt så jag frös inte ett dugg för jag hade dunjacka och hela munderingen för denna kyla. Då kan man gå sakta och bara njuta av det bleka pastellfärgerna.

Naturen tycks också tycka om vintern för den gör sig så praktfull.


En tidig morgontur tänkte jag ta med hundarna. Jag var pigg fast klockan va så lite så jag tänkte mig en lite längre promenad. Påpälsad som ni ser för kylan, kanske var 25 minus eller nåt sånt. Men inte hann jag värst många meter förrän Tiffany vägrade gå och sprang hem! Lite sur blev jag för hon har minsann kunnat gå längre sträckor utan att klaga förr. Ja jag fick väl släppa in henne i lägenheten. Sedan gick jag och Nanok en långpromenad och det var uppfriskande tidigt på morgonen. Man mår så bra hela dagen efter en långpromenad... eller skidåkning också för den delen.
Det kanske är så när jag tänker på Tiffany att det helt enkelt är så att hon tycker det räcker med att göra sina behov ute när det är så här kallt... och att det är onödigt med promenader då. Och så måste väl åldern ta ut sin rätt någon gång och det kan man verkligen inte klandra henne för!


Gick strax förbi det här trädet som naturen gjort vackert med vit snö och folket som bodde i huset bakom gjort extra fint med lite belysning.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
BIBLIOTEKET


Lustiga lerfigurer har de på en vägg på biblioteket. Jag sitter där rätt ofta nuför tiden och pluggar. Men inte sjutton är det lika bra bibliotek som i Enköping. Usch så irriterad jag blir. I "läsrummet" sitter för det mesta ungdomar med sina lap-tops och pladdrar... jag får varje gång säga till dem att vara tysta för jag pluggar. Det finns andra rum att sitta i med sina lap-tops och pladdra, varför sitta i "läsrummet"?


Utsikt från läsrummet. Strömmarna syns, där är vattnet alltid öppet. Bortom snöhögarna är Kyrkholmen.


Ett vitt fint träd från det andra fönstret. På andra sidan sjön bor de som har de dyraste villorna här i Arjeplog. Kallas både för "Guldkusten" och "Skuldkusten" beroende på vem man frågar.


Ja så blir det två snövita träd från det tredje fönstret.

Det var allt för denna gång.

Eller förresten... min Fanny har namnsdag idag! GRATTIS MIN GULLUNGE!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tack för kommentarerna på bloggen o att du gillar det jag skrivit. Här är rena ishalkan på en del ställen, hade jag inte broddarna skulle jag va tämligen begränsad. I går blev det promenad i Färjenäsparken, soligt o fint. Finns en slinga på 1,4 km, låter ej mkt men det är ca 1,5 till 1,6 km dit me o sen tillbaka utefter älven igen så blir det ngr km sammanlagt. Här finns snö men ej så himla mkt o där bilarna kör är bara skitigt. Jag vill ha våren så man kan börja ta av sig kläderna o börja gå ordentligt, för törs ej ens gå hur som helst med broddar på mig. Har fått en ny tröja från Curves för ja varit där o tränat 200 ggr.



Ha de gött vännen o hälsa alla!



Goa kramizar!

2012-02-10 @ 23:05:36
URL: http://kristinabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0