Rökt abborre

Andrés bror är ute och fiskar så ofta han bara kan.
Och mycket fisk får han så nu vet han knappt vad han ska göra med all fisk.
Ja det har blivit att han börjat ge bort fisk till släkt och vänner.

Jag älskar fisk så jag tackar aldrig nej till det.
Två präktiga rökta abborrar fick vi av honom. Aldrig ätit just rökt abborre tidigare så jag blev glad för jag har hört att det ska vara väldans gott.
Och det var det också. Åt upp fiskarna snabbt. Mums så gott!


Här ligger den ena "abbarn" på gamla hushållsvågen. 330 g ungefär. Inte illa.

Många här uppe tycker verkligen mycket om just abborre. Man får ju såna bamsingar här. Uppåt 1 kg är inte ovanligt.
När jag fiskade i Mälaren förr om åren fick jag inte ens 300 g-abborrar. Har aldrig sett så stora abborrar tidigare som här.

Nej nu är klockan 19.00... nu är det dags att spela tennis här bakom Andrés hus. Perfekt att ha tennisplan så nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0