Sovrumstapet

André har bytt lägenhet. Tvärsöver gården. En lika stor men annorlunda trevligare planerad lgh. Och så blev läget mycket bättre. Egen ingång, och uteplatsen i söderläge.
Här uppe blir det aldrig sådär stekhett på somrarna (förutom några enstaka dagar då och då) som det blir i södra Sverige så det är mycket skönt att ha solens värmande strålar hela dagen på uteplatsen.


När jag bodde i Enköping hade jag solgass på balkongen från 1 på dagen till 6-7 på kvällen och jag kunde knappt vara på balkongen den tiden på dagen på somrarna. Det var ju minst 50 grader där när högsommarvärmen satte in
. Inte ett dugg skönt.

Men nu när vi har soliga dagar emellanåt, som idag t ex, är det fantastiskt skönt med solen på uteplatsen. Och så är det sjöutsikt också. Mycket härligt och vackert.

Hela lägenheten är nytapetserad, oj så fint det blev. Det är ljusa lugna tapeter överallt men i sovrummet kom vi överens om att en av väggarna skulle få som en fondtapet. Blev mycket fint.

Kolla!


Kanske inte syns så bra men tapeten är brun med lite guldiga blommor. André har ju träfärgade möbler så det passar så himla bra med brunt då.


Närbild på en blomma.
Jag tycker den är ursnygg!

Men jag vet att jag ändrat smak på både inredning och kläder sedan jag flyttade upp hit och de flesta som läser min blogg är "sörbor" så kanske ingen annan håller med mig, men struntsamma. För mig känns det bara bra i alla fall.

Älskar naturfärger och naturmaterial i inredning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0