Bröllop i januari och bebis i mars

När jag var ner till Enköping i somras och hjälpte Evelina och Micke att flytta in i nya radhuset så tänkte jag att ja nu är det väl snart läge för dem att bilda familj.
I det läget visste ingen att faktiskt Evelina nyss blivit gravid!

Så när Evelina ringde mig för ett tag sedan så tänkte jag direkt när jag hörde hennes röst i telefonen... nu är det dags... nu är hon gravid... och mycket riktigt så berättade hon den glada nyheten. I Mars ska det ske. Så jag och drottning Silvia är med i samma klubb. Vi ska båda bli mormor för första gången i mars. Fast mitt barnbarn är mycket märkvärdigare förstås! Eller hur?



Den här bilden är så fin på de blivande föräldrarna. De är så glada över sitt lilla pyre i magen.


Här var i somras. Då fanns ett litet pyre i magen redan, alldeles färskt.


Ser ni den pyttelilla krabaten där i livmodern? Evelina kostade på sig ett tidigt ultraljud (som inte är obligatorisk) för hon ville vara säker på att hon verkligen var gravid. Hon har nämligen inte känt några typiska symtom över huvud taget. Inte mått illa, inte varit trött, inte haft ömma bröst. Nej, hon har varit helt som vanligt. Så därför gjorde hon det här tidiga ultraljudet.



Här är det obligatoriska ultraljudet man gör i vecka 18. Och nyfikna som de var så tog de reda på vad det skulle bli. Så här är han Lillprinsen!!! "Om du visste vad många vi är som väntar på dig! Och längtar få hålla dig och känna din underbara doft." Det finns inget som doftar så gott som nyfödda bebisar.



Evelina tog kort med sin mobil för att visa sin mage för mig. Inte är hon särskilt tjock precis. Jättefin tycker jag!


Och här är den blivande mormodern. Det var inte så lätt att hitta någon vettig bild på mig. Mest vinterbilder förstås.


En lite nyare bild. Aldrig kan jag se normal ut. Suck...

Och så har Evelina och Micke bestämt sig för att gifta sig innan Lillprinsen kommer. Så det blir bröllop i den mycket vackra och speciella Härkebärgakyrkan i januari! Ska bli jättekul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0