Snögubbe!

Sällan som det är kramsnö här på vintern så jag passade på att göra en snögubbe ute i stugan efter jag hade julpyntat där inne.
Har verkligen saknat att inte kunna göra fina och roliga saker ute i snön om vintrarna. Det är mysigt med snögubbar och snölyktor på vintern. Men för det mesta så kommer kylan så snabbt och då är det helt omöjligt att rulla växande snöbollar i snön.



Se sån ståtlig gubbe! Syns lite dåligt men han håller i en liten kvast också.


Ögon och mun är gjorda av gamla ljusstumpar som jag tillfälligtvis sparat. Näsan och knapparna är kottar som jag hade inne som dekoration. Halsduken har jag stickat av garnrester. Mössan köpte jag när jag sist var i Sälen, 2006 eller 2007.


Här ute på "bron" har Nanok fått sin egen lilla plats. Hon sover ju knappt inne längre, vill bara vara ute ute ute ute...



När jag vaknar på nätterna och inte Nanok är inne så tittar jag ut där jag vet att hon brukar ligga, och ja... för det mesta ligger hon där på renskinnsfällen. Ibland kommer hon in när jag frågar men oftast vill hon vara kvar ute. Och kommer hon in så tar det inte lång stund förrän hon vill ut igen.

Hon är så fin och härlig min vita "vildhund".

Igår kväll var det premiäråkning på skidorna i elljusspåret. Oj oj oj så glad Nanok blev när hon förstod att  hon skulle få dra mig i spåret! Hon hoppade och skuttade som en galning, kunde inte stå still tills jag fick på mig skidor och alla grejer.
Det första hon gjorde var att dra omkull mig för jag var inte beredd på ett jätteryck! Men sedan gick det bra varvet runt.
Sebastian och André var också med. Vi har alla längtat efter skidåkning... så nu är vi riktigt laddade.

Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Jag längtar efter att få komma upp till dig och bara vara, men vi kanske kan mötas i Enköping i Ante Vante? Det är inte dumt det heller. "Den ömma...."

2011-12-07 @ 23:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0