Wilmer och Anton

Det var så jätte-jätte-jätte roligt att ha Wilmer och Anton här en hel vecka!
Vi hade det hur mysigt som helst.
Veckan innan de kom hit var det fruktansvärt kallt här uppe. Men första veckan i mars då de kom hit var det milt och soligt mest hela tiden. Vilken tur!
På vägen till flygplatsen utanför Luleå så köpte jag en ny (fast ändå begagnad) snowboard och skor till Wilmer som var mycket prisvärt och bra. Och så slank jag in på en sportaffär också och köpte nya täckbyxor och tröja.
Och Wilmer blev mycket nöjd och glad över alltihop!


Här är de! Coola killarna från Enköping!
Båda med snygga brädor och Burton-brallor. Wilmer lånade en buff av mig till sitt långa hår. Råkade ha en som matchade brallorna.


Jag köpte 3-dagars liftkort åt dem på Galtis. Men Anton blev lite för trött i kroppen andra dagen så han stannade i sängen. Wilmer var egentligen också lite för sliten för att åka andra dagen men han hängde med oss andra ändå.


Här poserar han så brädan syns lite bättre. Det var verkligen ett fynd med en fräsch Salomon-bräda och Burton-skor för 1200 kr tillsammans.


Startklar för att åka nerför backen... Kul hade vi den här dagen!


Och så måste jag ju ha en bild på lilla Wilmer och mig tillsammans. Min lilla sötnos!


Storebrorsan Sebastian hängde också med den här dagen. Bilden är tagen allra allra högst upp på Galtis. Där har de inte haft pistat tidigare så det var lite spännande åka där. Men det blåste så förskräcligt så det gick nästan inte att stå still, och i början nerför backen trodde jag att jag skulle blåsa iväg på baksidan av Galtis. Men som vanligt kul med utmaningar.


Tog ett par bilder i "blindo" utöver vyn från backen. Det blåste så hemskt och solen lös så starkt så jag såg ingenting i mobilkameran när jag tog kort.

Wilmers lilla huvud syns i ena hörnet.


Matrast i en av vindskydden. I solen gick det bra att sitta ute men det var på gränsen att det var för kallt. vi hade mitt renskinn att sitta på. Ellenor tyckte det gick mycket bättre åka skidor denna dag mot gången innan då hon inte hade stått i backarna på många år.


En av kvällarna gick vi ut på restaurangen Harrys och åt och umgicks. Här har vi mina favoritkillar! Hampus ser så liten ut jämfört med de andra men han och Wilmer är ju nästan jämnstora i verkligheten.


Wilmer och Anton hittade varsin rolig mössa på Presentstugan. Jag köpte också en rolig mössa som Antons mamma fick när de kom hem. Undrar om hon uppskattade den? Har inte hört nåt.
Wilmer och Anton skjutsade varandra på min fina röda spark.


Näst sista dagen killarna var här så åkte vi till Jäkkvik och åkte i backarna där. Det var kul komma till nåt nytt ställe och åka på. Vi tyckte alla att det var riktigt roliga backar. Vi tog med mat och ved och renskinn så vi satt ute i solen och grillade mackor i ett sånt där smörgås-järn. Blev mycket gott.

Om ni undrar varför Wilmer sitter med sin arm inne i sjalen så kan jag berätta att han efter bara tredje åket i backen ramlade... och bröt handleden! Det visste vi inte riktigt när vi satt och åt. Men han hade rejält ont och jag såg att det troligtvis var ett brott som måste åtgärdas.

Så efter vi kom hem från Jäkkvik så fick Wilmer och jag åka iväg till Sunderbyns sjukhus (utanför Luleå, ca 25 mil) för att först röntga och sedan gipsa hans underarm. Fy så drygt att sitta i taxi så många timmar!
Men det kunde varit värre. Allt gick ju bra i alla fall.


Sista kvällen! Grabbarna fick ligga i Andrés bäddsoffa och kolla på film och käka godis tills de somnade.
Dagen efter gick bussen 6.50! Usch så hemskt det var både för dem och mig att kliva upp. Men det gick ändå förvånansvärt bra.
Tyvärr blev det en väldigt lång dag på olika bussar och tåg innan de var hemma i Enköping igen.
Det blev totalt hel-fel när Wilmers pappa skulle boka resan hit och tillbaks. Hur det nu gick till?

Nästa gång bokar jag resan åt dem så det blir lätt och smidigt.

Hoppas vi ses snart igen!

Älskar er!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Vad fina de är, Wilmer och Anton! Kul att de hann åka så mycket snowboard, trots att Wilmer bröt handleden. När jag kommer till Sverige så ska jag och Evelina hem till Anna och Anton och hälsa på någon kväll. Ser fram emot det!



Grattis på födelsedagen! Som jag skrev i min blogg, så har jag försökt ringa dig från Raúls telefon, men du svarar inte. Kanske för att du inte känner igen numret??

Har köpt massvis med fina saker till dig här i Granada. Hoppas du får nytta av dem. Tänkte att de kanske passade bra ute i stugan ;) Även palestinasjalen skickar jag med. Hittade en väldigt fin i en marockansk affär.



Puss och ha en superduperbra dag! Försöker ringa igen och ser om du svarar.

2011-03-19 @ 19:09:16
URL: http://fannyboren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0