Marsväder

Det är märkligt att solen och ljuset kommer sådär plötsligt i mars?J!
Ja, ljuset märks tydligt redan i slutet av januari, men i mars är det precis som att dra ifrån en ridå och bakom ridån är det fullständiga ljuset och solen som säger: "hej, här är vi... vi kommer alltid i mars!"



Ute i stugan mår vi som fisken i vattnet, jag och hundarna. Den här dagen var jag ut ett par timmar på isen och pimplade. Nanok var som tokig och sprang fram och tillbaks och var jättebusig. Grannungarna åkte skoter för fullt så Nanok sprang mellan mig och skotrarna och visste inte riktigt var det var roligast att vara.
Ingen fisk fick jag men härligt var det på isen i vårsolen!

Det var inte många minuter hon låg stilla hos mig. Jag blir så glad när jag ser Nanok leva upp och hela hon utstrålar lycka ute i det fria.


Tiffany håller sig mer stillsamt hos mig. Jag hade lagt ut en renfäll som vi kunde sitta på och ha det skönt.
Dagen efter åkte jag skidor i skoterspåret ut på Hornavan. Både Nanok och Tiffany sprang med. Nanok lycklig och sprudlande glad och hoppande och skuttande överallt , och Tiffany lunkande bakom mina skidor.


Såhär lugnt låg Nanok i soffan vid mina fötter efter skidturen. Myshund!


Och Tiffany kurade också ihop sig.


Senare på kvällen blev det dags att tända eld i kaminen. Måste brassa på elden på kvällarna ordentligt så stugan håller sig varm till morgonen. Fast det är ändå aldrig mer än 15 grader inne när jag vaknar men det räcker. Kommer nog alltid att minnas den kvällen, natten och morgonen då det bara var 5 grader i stugan! Allt som är varmare än det klagar jag inte över.

Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Hej vintertjejen. Avundsjuk är jag. Brukar tänka på mina skidturer i febru/mars då jag skidade hela ån ut med solen i ansiktet och chokladbit och festis i fickan att inta på en vinterbrygga ute vid Haga ungefär. Nu får jag nöja mig med att gå runt Dyarna som det heter och den går över gärdena och längs med ån och genom vassruggar. Gör det varje dag för att hänga med i vårens framfart. Ca 5 km. Snart kommer tranorna och sedan alla andra fåglar. Kram "Den ömma....."

2011-03-23 @ 15:34:04
Postat av: Assebasse

Hej Eva!

Så himla länge sedan och jag hade tappat bort din bloggaddress och letade och letade tills Wilmer berättade precis nu vad den var. Så himla kul och vara tillbaka och läsa! :)



Verkar som du har det super uppe i Arjeplog och har ju en superfin hund ser jag, men din trogna Tiffany är ju kvar där också!



Jag hoppas allting är superfint med dig och att du kommer och hälsar på någon dag! Saknar min granne! :)



KRAM

Asia

2011-03-25 @ 20:35:37
URL: http://makemeyourhero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0