Bad i Rapatjärn

Fanny och Wilmer kom till Arjeplog idag. Som jag har längtat!
Och mitt i värsta hettan... 30 grader ute och ljummet och skönt i Hornavan.
Har jag inte varit med om här uppe tidigare. Definitivt ovanligt för att vara juni.

Vi åkte hem med Fannys och Wilmers packning till Hampus. Och sedan tog vi våra badgrejer och köpte läsk och bullar och stack iväg till Rapatjärn för att bada.

Super super super härligt!!!!


Vi hade med oss en boll som vi lekte med i vattnet.
Här står Fanny beredd att ta den.


Tiffany tar sig en liten simtur. Hon tycker inte om att bada hur varmt det än är så henne får man bära ut i vattnet och släppa i henne och så får hon simma in till land. Tiffany var ju jättevarm och flåsade med tungan hängande så det var bara en välgärning att släppa ner henne i vattnet.


Oj oj... Hampus var snabbt ute i vattnet och dök i och simmade och plaskade. Han som brukar vara en sån badkruka. Men i det ovanligt varma vattnet tvekade han inte att doppa sig.
Jag och Fanny var också rätt snabba ut och jag slängde mig i och svalkade min heta kropp.

Fanny gick omkring ett tag i vattnet innan hon doppade sig. Hon hade dagarna innan varit och badat ute i Bredsand strax utanför Enköping och sa att vattnet var lika varmt här uppe som där nere.


Hampus har fångat bollen och tänker nog passa den till Wilmer.


Jaha, vem är det bakom vattenstänket? Tror det är Hampus faktiskt.

Av någon anledning blev det inget kort taget på Wilmer just denna gång.
Men det blir fler dagar och fler bilder.

Det var André som hade sin lilla kamera med sig och knäppte lite bilder. Han försökte ta några på Nanok också när hon simmade i vattnet men hon vände sig så snabbt om när han just skulle trycka på knappen så det blev bara ryggen på henne som syntes.

Efter badet åkte vi hem till André och grillade ute på hans baksida. Mums så gott och så trevligt det var i skuggan.

Ja... sedan blev klockan 20.45 och jag var tvungen att sticka till jobbet. Jag jobbar tyvärr hela helgen.

Trevligt och alldeles underbart skönt hade vi tillsammans i alla fall hela eftermiddagen och kvällen.


Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Hej "Vintertjejen"! I Norrlandshettan! Hoppas verkligen att ni får en härlig tid tillsammans med umgänge, utflykter och bad. Tråkigt att du jobbar. Titta efter på chemat hur du jobbar i september så jag vet inför bokning av biljett. Kram, "den ömma..."

2011-06-14 @ 21:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0