Examen

Ja så var det dags att fira Evelina till hennes sjuksköterske examen!
Äntligen är tre års pluggande över... och så något till år då hon pluggade på komvux.
Hon har varit väldigt flitig min lilla dotter.
Stämningsfullt var det i kyrkan... och när studenterna tågade in med Evelina och en annan manlig student i spetsen som fanbärare då var det nära till tårar...


Så här såg det ut i Västerås Domkyrka. Väldigt svårt få bra bilder för blixten räckte inte ända fram.


Här har Evelina tagit emot sin sjuksköterskebrosch.


Här ser vi Evelina lite bättre när hon bär fanan ut ur kyrkan. Hon skulle egentligen burit svenska flaggan men den var så tung så hennes manliga kollega och hon bytte.
Efteråt intervjuades Evelina av Västerås Lokala Tidning.


Ja här står vi... tre generationer sjuksköterskor som alla tagit examen i samma Domkyrka...

Och så den nyaste sjuksköterskan med den traditionella rosen.


Hemma hos Evelina och Micke. Evelina har på sig sjuksköterskeur, namnskylt och sjuksköterskebrosch. Redo att praktisera sina kunskaper i verkligheten!


Hon var så fin i sin klänning som hon köpt i USA. Men hon är ju fin i precis allt hon sätter på sig.
Håret tog hela morgonen att göra iordning. Evelina har otroligt tjockt och långt hår som tar evigheter att göra iordning när hon ska vara extra fin. Men bra blev det, eller hur?


Och så ville mamma och jag vara med på bild igen...


Så här fin bukett gjorde min mamma iordning i en fantastiskt vacker vas från Vietnam!


De här tulpanerna var också jättefina när Evelina fick dem. Här är de ett par dagar gamla men jag tycker om tulpaner även när de börjar blomma ut och böja sig lite hit och dit.

Ja, det var en mycket lyckad examen. God mat och dryck och trevliga människor.
Jag, mamma och hennes man var där. Och min pappa. Den enda ur Evelinas syskonskara som var där var Wilmer. Ingen annan hade tid eller råd åka till Enköping... det kostar ju en del tyvärr både från Spanien och Arjeplog.
Och så var förstås Micke där... och hans mamma samt bror med flickvän och gemensam bebis var med och firade. Och så en av Evelinas bästa väninnor som hon känt sedan tonåren... AnnKristin... och hon hade med sig sin yngsta son Rasmus som bara var några månader gammal.

Det var mycket mycket roligt att träffa alla människor!!!

Tack Evelina för ett lyckat examensfirande!!!

Och ett stort stort GRATTIS!!! än en gång!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Vilka fina bilder! Vad vacker hon är, Evelina. Alltid så himla snygg!

Om jag hade vetat datumet när jag beställde biljetten till Sverige över jul, hade jag nog istället kommit strax innan jul och stannat kvar över examen (istället för att komma i början av december och åka hem efter nyår). Men nu beställde jag ju biljetten så tidigt, så visste faktiskt inte ens om att Evelina skulle ta examen i januari :O

Tråkigt tråkigt... Men får fira henne när jag kommer till Sverige i vår/sommar :)



Puss puss!

2011-02-03 @ 11:57:45
URL: http://fannyboren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0