Mer från Enköping

Det var väldigt roligt att få träffa Wilmer när jag var i Enköping. Han flyttade ju till sin pappa när jag flyttade upp till Arjeplog.
Vet inte hur lämpligt det var av mig att flytta ifrån Wilmer när han bara var 16 år. Han hade nog behövt mig ett tag till. Han hade såklart fått följa med mig upp och gått i skola i Arjeplog men han totalvägrade så då blev det att han flyttade till sin pappa som bor i Enköping.


Så här ser han ut nu för tiden. Håret och ringen i näsan är okej tycker jag, men att tänja ut örsnibbarna är vidrigt. Dessutom vet jag att många ångrar det när de blir äldre. Hur snyggt är det att ha långa sladdriga örsnibbar när man inte vill ha de där stora grejerna i öronen längre?
Han är min lilla kille ändå som jag älskar.


Man skulle kunna tro att Wilmer och Anton är syskon. De är så väldigt lika varandra och nästan exakt samma röst. När jag pratar med någon av dem i telefon måste jag fråga vem det är för jag hör ingen skillnad.
Antons pappa och jag var tillsammans för tio år sedan och då blev killarna nästan som syskon. Vi gjorde mycket saker tillsammans med barnen under de två åren som Henry och jag var tillsammans. Nu väntar jag bara på att Wilmer och Anton beställer flyg upp till Arjeplog på sportlovet så vi kan åka skidor och snowboard på Galtis och kanske Jäkkvik. Ser jag fram emot jättemycket.


Sista kvällen jag var kvar i Enköping gick jag till Anton och hans mamma Anna och hälsade på. Anna och jag umgicks mycket ett tag för många år sedan och hon var ett stort stöd för mig när det var dåligt mellan mig och Henry. Här är dock inte en bild på Anna som ni kanske förstår utan på hennes ena hund Lisa.
Lisa har så galet mycket energi så man kan tro hon har ADHD eller nåt. Väldigt sött litet yrväder.


Här är Annas andra hund Knut. Vacker och sammetslen liten (stor) bebis. Gosedjuret han har i munnen låg han och snuttade på precis som en bebis. Har jag aldrig sett någon annan hund göra. Och så trampade han med framtassarna sådär som bebisar gör när de ammas. Urgullig.


Min mamma och hennes man flyttade in i en lägenhet i Enköping när jag var där. Så jag och Wilmer hjälpte till lite med flytten. De hade anlitat en flyttfirma som bar upp alla möbler och kartonger så det var inte så betungande att hjälpa till.
Mamma gjorde ordning lite mysigt på kvällen så vi åt mat i nya köket. Här är det enda kort jag tog i lägenheten, det var ju mest kartonger överallt. Mamma är alltid så duktig att ordna så det ser trevligt ut.
Nu har de säkert fått ordning på allt i lägenheten. Om jag känner min mamma rätt så står hon inte ut med att ha kartonger ouppackade... inte heller oordning eller tomma fönster.

Det känns konstigt att de bor i Enköping nu. Men väldigt bra tycker jag. När jag nu åker ner och hälsar på är det lite enklare att mamma, Evelina och Wilmer bor i samma stad.


Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Hej Vintertjejen. Nu har jag fått datorn i gång så jag har läst alla bloggar. Det var jätteroligt att du var här när vi flyttade och att vi fick ganska mycket tid med varandra, det är ju oftast stressigt för dig när du är här nere. Evelina och Micke var här i fredags och vi åt lite och tittade på let´s dance. De var hit en liten sväng och kopierade papper i måndags. Det känns bra när de tittar upp så här. Var till Henry i torsdags och skall dit i morgon. Vet inte vad han tycker men han lyser upp när jag säger ditt namn och Wilmers. Kram Den "ömma"...

2011-02-02 @ 11:32:28
Postat av: Fanny

mormor, vad har du för bloggadress? har googlat, men kan inte hitta dig!!



tycker wilmer är cool i dreads och uttänjda öron ;)

2011-02-07 @ 13:56:40
URL: http://fannyboren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0