Längtar

I sommar ska min lilla Fanny komma till Arjeplog och vara här minst en månad. Jag håller redan på att längta ihjäl mig!
Vi har bestämt att vi ska ta en vandringstur tillsammans till Tarfalasjön. Det ser jag verkligen fram emot för det är fantastiskt vackert där.


Ligger i en vacker dalgång. Men det ser liksom annorlunda ut när man är där.

Tarfalasjön.

Tarfalastugorna.

En av de vackraste dalgångarna med karg grön växtlighet.
De här bilderna tog jag från nätet. Ska ha riktig kamera med mig i sommar så jag kan få riktigt bra bilder för det är otroligt vackert där. Och vägen dit är speciellt med de enorma bergsväggarna som sprutar ut vatten och den starka forsen som dundrar och dånar. 



Kebnekaise fjällstation sommartid och vintertid

Och så måste vi absolut besöka Kebnekaise fjällstation... det är så mysigt sitta där i loungen i de sköna fåtöljerna med den stora öppna spisen och titta på folk som också varit iväg på vandring... och så ta en Kungsledenöl.
Så många härliga möten med människor både från Sverige och andra länder. Och alla lika nöjda och glada över sina vandringsäventyr.


Här syns den karaktäristiska Tolpagormi torna upp sig långt bort över sjön. Kanske skulle ta en topptur dit?

Så här ser det ut när folk vandrar fram till och upp på Kebnekaises sydtopp. En härlig känsla att få ha varit på Sveriges högsta topp. Men vägen dit är inte enkel. Ett par stycken dog ju på vägen upp förra året.
Går hellre till Tarfaladalen igen. Är mycket skönare vandring dit.



Och så vill Fanny att lilla Tiffany ska bo hos henne uppe i Hampus lägenhet. Det får hon ju såklart.

Fanny vill även ta min cykel och cykla ut till stugan ensam med Tiffany och vara där då och då. Och det unnar jag henne verkligen för det är bland det bästa som finns att vara alldeles ensam därute. En väldigt speciell känsla som är svår att beskriva. Vet inte om någon ens förstår vad jag menar när jag försöker klä mina känslor och upplevelser i ord, en känsla av total frihet, lugn och inre frid samtidigt som det är euforiskt. Jag är som en annan människa därute. Det kommer Fanny förstå när hon varit där ensam.
Det är beroendeframkallande.
Om jag hade ett rikare ordföråd skulle det vara lättare beskriva. Jag skulle behöva läsa mer böcker för då blir språket mer nyanserat och varierat.


Se så fin hon är lilla Fanny! Klänningen matchar hennes ögon.


Här är hon i Cordoba på besök.


Tillsammans med Elsa som Fanny åkte till Sevilla med från början. De pluggade spanska och bodde tillsammans i ett rum som de hyrde av en Tysk kvinna. Nu pratar både Fanny och Elsa spanska utan problem. Det låter så gulligt.


En kall öl i värmen sitter inte i vägen.


Se så fina de är ihop min Fanny och hennes Raúl.


Fanny tar ett självporträtt... i Granada alldeles nyligen. Kallt även i Spanien så här års.

Du är så välkommen hit i sommar min lilla flicka!

Puss och Kram!!!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag längtar också :)

Puss!

2011-02-09 @ 18:12:47
URL: http://fannyboren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0