Galtis igen

Jag, André, Sebastian och Ellenor åkte iväg en fin dag till Galtis och åkte skidor och snowboard.
Jag åkte som en kratta och ledsnade rätt snart.
Konstigt att det ibland går hur bra som helst och nästa gång uruselt?...
Ja vi hade kul ändå tillsammans.


Sebastian stod på snowboard för första gången den här säsongen. Ellenor på skidor för första gången på ca 6 år! Gick ändå riktigt bra för henne. Vi andra tog det lugnt så vi kunde åka tillsammans.


Sebastian i sin snygga anorak!


Närbild på Sebastian. Men varför kunde han inte hålla munnen stängd? Skulle ju vara en bild till hans facebooksida. Men det vet jag inte om han vill ha. Kanske.


Snygga vi är va? Jag har min nya skidjacka på mig. Första gången jag har en jacka med snölås på... och vad hände... jag ramlade och snurrade runt i snön... bra med snölås!


Vad sägs?!? Sebastian tyckte jag skulle prova hans skidglasögon för han visste att jag skulle se jätterolig ut i dem. Vilken syn om jag skulle haft dem på mig i backarna!!!

Igår var vi ute i skidspåret upp på Renberget och åkte en mil. Det var soligt och 13 minusgrader. Det var en härlig och jobbig skidtur. En hel del andra människor ute och åkte också. Vi har en del riktigt duktiga skidåkare här i Arjeplog. Sebastian och André åkte fortare än jag. Visserligen drog Nanok André så det var inte så konstigt att han kom före mig, men Sebastian hade ingen draghjälp. Det är så roligt att Sebastian har fått upp intresset för denna utomordentligt härliga vintersport och träning.
Idag är det 30 minusgrader ute så det blir definitivt ingen skidåkning. Det ska vara 25-30 grader de närmsta dagarna.
Jag och hundarna åker ut till stugan idag och stannar där veckan ut trots kylan. Nu längtar jag så hemskt mycket ut dit till stillheten och ensamheten! Så nu spelar det ingen roll vad för väder det blir. Måste bara ut dit!

Nu börjar trappstegen försvinna under snön. Svårt hålla bort snön när jag varit där så sällan sedan i julas. Runt huset i övrigt har inte snön kommit åt att växa sig hög för taket har ändå hållt det på avstånd.
Fåglarna kommer bli glada när jag kommer och ger dem mat igen!
Och Nanok är överlycklig som kan vara ute så mycket hon vill... och Tiffany är lika glad som kan ligga inne och mysa med mig hela dagarna.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Va fina ni här o va härligt ni ser ut o ha de. Stugan ser så mysig ut.



Ha de bra o hälsa alla!



Många goa varma kramizar!

2011-02-16 @ 21:12:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1189

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0