Ljus i mörkret

Äntligen har kylan kommit hit! Igår på Hampus födelsedag var det 22 minusgrader. Vitt och härligt överallt. Knarr under kängorna... ljuv musik.

Och så nu i adventstider och julen som står för dörren har de flesta här i Arjeplog en massa belysning. Det är lite amerikanskt över det hela men ändå så mysigt.

Den här diodbelysningen har André satt upp på sin balkong. När man går utanför ser det så fint och inbjudande ut med det blå runtom balkongöppningen. Det blev en massa meter över så därför hängde han även lite blå "stjärnor" på väggen.


Jag köpte flerfärgad belysning. När det är riktigt mörkt på kvällen lyser det väldigt starkt.


Min gamla tomte står där på trappan också. Snögubben som jag var så stolt över har naturligtvis smält och ramlat itu. Det var synd att inte den kunde få stå där hela vintern och hälsat mig välkommen varje gång jag kommer dit. Någon mer kramsnö tror jag inte det blir förrän framåt våren.
Nu ser jag fram emot en kall och snörik vinter! Nanok och jag trivs bäst då...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hejsan vännen!



Va fint! Grått, regnigt o trist denna Luciadag.Det blåser dock inte lika mkt som tid. Nöjde mig med o se på TV:s Lucia från Domkyrkan, som förresten heter Gustavi kyrka här i stan. Tomas Von Brömsen o Jill Johnsson var med bla. Nu vill jag ha lite vitt på backen.



Ha de gött vännen o hälsa alla!



Goa kramizar!



Ha de bra!

2011-12-13 @ 21:32:00
URL: http://kristinabloggar.wordpress.com
Postat av: Fanny

Fint du har det i stugan! Snart ses vi :)

2011-12-15 @ 08:23:23
URL: http://fannyboren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0