Stugtajm igen

Ett par dagar efter vi kom hem från Enköping tog jag hundarna med mig ut till stugan.
Såååå himla skönt komma bort från civilisationen!!!


Himla mysigt sitta på lilla altanen! Tiffany brukar ligga i stolen bredvid... det är ju ingen annan som vill hålla mig sällskap därute...


Gick en liten runda sent på kvällen och konstaterade att det var lika ljuvligt och vackert som vanligt i Hällvik. Båten låg och guppade vid bryggan.


Tänk så ljust det fortfarande var 12 juli fast klockan var midnatt!
Här tar jag en bild från bryggan och upp mot min stuga.


Från bryggan och vy upp mot bodarna.


Gräslöken blommar så fint. Jag visste inte förrän nu att gräslök är så här dekorativ.

Vilken tur att jag har min lilla stuga att åka ut till. När jag är där får aldrig min hjärna kortslutning. Det är min innersta önskan att kunna få bo så på heltid. Med hundarna. Och med höns... och kanske andra djur om det funkar.
Har en jobbarkompis som bor i stuga utanför Arjeplog som har haft höns i flera år så jag kan lära mig av henne hur man ska gå tillväga den dagen det blir aktuellt.

Har kollat på diverse bloggar här uppe i Norrland och har konstaterat att det inte bara är jag som är annorlunda. Blev väldigt glad när jag läste att det faktiskt är flera yngre personer från storstäder som brytit upp helt och flyttat ut på landsbygden i Norrland och bor halvt eller helt omodernt.
Har även lyssnat på Karlavagnen på kvällarna där jag också hört flertalet personer som valt att bo omodernt ute på landet och som mår mycket bättre så än i städer.
Det känns skönt eftersom jag ibland får trista kommentarer från en del i omgivningen.
Ska jag verkligen behöva be om ursäkt för mina värderingar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0