Hemma igen

Vi är hemma från vår skidtur mellan Ammarnäs och Hemavan.
Har inte lagt in bilderna än men blir alldeles snart.

Vi kom hem i fredags och jag har sedan dess längtat ut till stugan. Känner mig grinig och otålig nu och vill bara få komma ut dit och vara i tystnaden.
Eftersom jag inte har någon egen bil så kan jag inte bara sticka dit hur som helst. Men nu när det är tillräckligt med barmark så kan jag börja cykla med hundarna. Tiffany i korgen och Nanok kopplad till cykeln och springandes bredvid. Premiärcykling till stugan blir nu på morgonen efter jag jobbat klart.

Får hålla tummarna att det inte börjar snöa innan jag hinner iväg med packning och hundar.
Det går såklart att åka skidor till stugan men jag ska ha en del packning med så jag tror det är bättre att cykla. Vet inte om det är smartast men jag gör så nu i alla fall.

I lördags var Sebastian med på Renbergsloppet. Han åkte 15 km klassisk skidåkning på 57.06! Mycket bra gjort. Sebastian har ju bara tränat skidåkning den här vintern. Tror senaste gången han åkte längdskidor var när han gjorde lumpen i Boden då han var 19-20 år. Renbergsloppet hade olika längder man kunde välja mellan. De enda som åkte snabbare än Sebastian var de som åkte skejtskidor. Bland de klassiska åkarna kom Sebastian först. Jag hade själv tänkt åka någon av sträckorna på tävlingen men backade ur dels för jag har rätt dåliga löparskidor och sedan förstod jag att jag skulle vara väldigt trött i benen efter de 8 milen till fjälls.

Bilder kommer snart här på bloggen från båda skidturerna.

Nu måste jag bara få komma ut och andas lantluft och vara i stillheten. Det får väl bli så att jag skaffar egen bil...



Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Hej Vintertjejen. Ser fram mot bilderna. Skickade sms till Sebastian ang skidbravuren. Även haft kontakt per telefon. Letar i förtvivlan efter en oljemålning som han och jag gjorde på Rävsten och som jag skulle rama in till honom men kan inte finna den! Än har jag lite tid kvar. Kram "Den ömma...."

2011-04-08 @ 18:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0