Syter - Viterskalet

Härligt... ännu en morgon då jag får känna mig pigg och utvilad!
Började åkningen med en jättestigning direkt från stugdörren, från 700 m ö h till 1000 m på 3-4 km! Men nu när jag var så utvilad kändes det inte så förskräckligt jobbigt. Och så visste jag att det inte skulle bli något mer uppför den dagen. Nanok var tapper och drog pulkan själv uppför de där kilometrarna. Dagens skidetapp var 12 km.
Sedan gick det brant nerför 1 km. Och då drog Nanok iväg snabbt med pulkan. Trodde hon skulle vänta på oss när det planade ut men det gjorde hon inte.
Tittade ut över snövidderna... och såg Nanok som en liten liten prick mitt ute i ingenstans. Ja det var bara att åka efter henne så hon kom inom hörhåll. Ropade och visslade... så när jag kom lite närmare henne så hörde hon mig och kom springandes på en gång. Hon var jättetrött! Det var ju varmt och soligt även denna dag.


Nanok fick stilla sig en stund och vara fast i kopplet så hon fick återhämta sig. Vi delade på en enerigkaka hon och jag.

Åkte vidare och njöt av resten av dagen i solgasset. Mäktigt åka mellan sytertopparna som höjde sig mot himlen på båda sidor om leden.

Och rätt vad det var hade Nanok försvunnit med pulkan igen!? Jaha, det var bara att leta rätt på hennes spår och följa det tills vi hittade henne.
Ha ha ha... hon hade hittat en raststuga och stog där och väntade med pulkan :)


Ja vi stannade där och drack kaffe i solen mot stugväggen. Var jätteskönt. Men Nanok fick vara bunden i kopplet igen för idag var hon ovanligt olydig.


Efter dessa soliga dagar var vi ordentligt solbruna i ansiktena. Här poserar André för att jag sagt han skulle det. Annars är inte han den som står sitter eller ligger och solar. Friskt brun blir man i ansiktet ändå när solen är framme hela dagarna.

Kom fram till Viterskalstugorna rätt tidigt på eftermiddagen. Härligt att kunna ta det lugnt och vara ordentligt utvilad på morgnarna.


En fönsterbild... kaffe, whiskey, stearinljus och vintetra. Det blev en varsin liten irish coffee och ca 1,5 glas vin varje kväll med tända ljus och eldsprakande kamin. Det gjorde gott innanför västen...

Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Hej Vintertjejen. Klok hund!!! och duktig. Kram "Den ömma..."

2011-04-21 @ 16:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0