Thaimassage

Nu har jag kommit hem från Stockholm där jag gick kurs i Thaimassage steg 1. Det var väldigt intenssiva dagar. Så nu måste jag komma igång och massare så mycket jag kan. Det är ju inte så att bara för man gått en kurs så kan man allt. Nej då.... måste praktisera mycket mycket så att rätta känslan och flödet finns där.
Nu blir det mest att tänka på de olika positionerna och tekniken. Mer anavancerat än man tror till en början.
Sedan när jag inte behöver tänka så mycket utan bara följa alla rörelserna ihop med mottagaren då blir det som en härlig yoga-meditation-dans.



Thaimassagen är helt skild från klassisk massage. Kan nog kännas rätt intimt i vissa positioner.



Den här övningen då man stretchar ut bröstmusklerna är väldigt skön... men görs den inte rätt är den inte behaglig.

Det gäller att vara följsam i varandras rörelser.

Thaimassage utomhus när det är lagom varmt och skönt är det absolut skönate sättet.

Ja nu är jag i full gång med att inreda ett rum för min massage.
Det ska även finnas utrymme för meditation, yoga och Reiki för att kunna erbjuda mina kunder av de kunskaper jag har.

Meningen är att jag ska gå fler kurser så jag har kunskaper om så mycket som möjligt inom friskvård.
Nästa kurs blir i Mindfulness som är i Luleå i Oktober.... Håll tummarna att jag kommer med där!


Puss o Kram till alla mina älsklingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0