Badstenen

Det har inte varit många soliga och sköna dagar här uppe i sommar. Men jag var ute i stugan min sista semestervecka och då var det flera varma och sköna dagar.
Jag har ett ställe nere vid vattnet där jag kan va för mig själv och ingen kan se mig... om det inte kommer någon båt förstås.
En mycket bra "badsten" har jag som är slät och fin där jag kan bada och sola och ha det skönt.
Och stå och tvätta mig och kunna slänga mig ut i vattnet och skölja av kroppen och knoppen. Passar så bra att jag kan lägga ifrån mig badhandduk, tvål m m.


Ser väl skönt ut? Tycker jag i alla fall.


Kaffet smakade mycket gott denna dag.


Solen speglade sig så fint i vattnet. Och det var säkert 18-20 grader varmt i vattnet. Jätteskönt me ett dopp var det.


Fossingarna svalkar sig... och potatistårna...


Vattnet är alltid klart och fint. Hornavanvatten är otroligt gott att dricka.


På andra sidan vattnet ligger åsarna. Där finns det fina badställen med sköna sandstränder. Och man kan va alldeles för sig själv. Åkte båt dit med grannarna ett par gånger och badade.

Här över sjön åkte vi skidor i vintras. Känns som jag skulle vilja ha sommar ett litet tag till faktiskt.
Men jag börjar ändå längta efter få åka skidor nu.


Långt därborta syns Akkilis. Skulle gått uppför där den här sommaren också men det blev inte av. Kanske det hinns med innan snön kommer... men bara om det är någon fin och skön höstdag.


Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Visst var väl badstenen torrlagd när vi var hos dig? fina fötter, tänk vad dom har traskat här på denna jord - och upplevt. Kram "den ömma.."

2010-09-04 @ 11:08:47
Postat av: Eva Charlotta

Jo mamma stenen var torrlagd helt när ni var hos mig. Men vattnet har stigit otroligt mycket sedan dess. Jag badade i förrgår... säkert 15 grader i vattnet! Härligt va?

2010-09-08 @ 06:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0