Vattholma

Min mamma och hennes man har bott i ett otroligt fint, trevligt och mysigt hus några mil utanför Uppsala. Nu ska de sälja huset för det börjar bli alltför arbetssamt för dem att sköta om. När jag var ner på massagekurs i Stockholm så hälsade jag på hos mamma en sista gång.

På vägen från tåget hem till dem passade jag på att ta lite bilder på den gamla delen av Vattholma som jag tycker är mycket trevligt.



Det här är en gammal bagarstuga. Där kan man få hyra in sig och ha lite tillställningar, t ex om någon fyller år, fika efter barndop, examensmiddag etc.
På andra sidan om bagarstugan går Fyrisån. Om man går utefter ån får man en härlig och vacker promenad.


Det här huset har jag alltid tyckt sett så mysigt ut. Och så älskar jag ju rosa hus förstås. När man tittar in i trädgården ser den så lummig och inbjudande ut.


Här är det gamla arbetarlängor. Vattholma har ju varit ett brukssamhälle. Synd att det var lite dåligt väder när jag gick där annars hade bilderna blivit trevligare att titta på.


På den stora gräsplan till höger brukar de ordna midsommarfirande och det samlas mycket folk där då. Första året mamma och Trygve bodde i huset var vi på festplatsen och hade med oss lite picknick. Kom ihåg att de hade folkdansuppvisning och jag blev så sugen att återuppta mitt gamla intresse. Sedan tog det minst 10 år till innan jag gjorde verklighet av det. Och såklart ångrade jag att jag inte gjort det tidigare för det var ju jätte jättekul börja igen. Och här uppe i Arjeplog finns det naturligtvis inget folkdanslag... typiskt.


Vad sägs om den här skylten då? Jag blir så full i skratt varje gång jag går förbi och läser detta... när det inte finns snö alltså. Skylten sitter ju uppe året runt så det är lite lustigt mitt i sommaren att läsa att man inte får beträda spåret utan skidor!

Hade gärna visat lite bilder på mammas och Trygves helt fantastiska hus och trädgård men Trygve är väldigt känslig så det blir inga bilder tyvärr.

Nu ska de snart flytta till Enköping och det blir säkert jättebra för dem.

Lycka till med försäljningen av huset och lycka till med flytten till Enköping!


Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Ja, men nu skall vi ju flytta och hela härligheten ligger ju på hemnet och nästa lördag i UNT;s bostadsbilaga med adress och allt samt visning på söndagen. Så spela roll!? Som vanligt fina bilder, kram från "den ömma..."

2010-10-24 @ 14:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0