Pite äventyrsbad och Liam 1 år

Glada i hågen åkte vi iväg till Piteå 18-19-20 augusti. Trodde det skulle vara varmt och skönt så jag var helt inriktad på att få ligga och sola på stranden i Pite havsbad. Men ack vad jag bedrog mig!
Nej det var alldeles för kallt.
Men äventyrsbad är också kul så vi gick in där istället och roade oss.
André hade en  vattentät kamera med sig så vi tog lite kort på varandra. Fast det var banne mig inte lätt att ta kort på någon som susar i raketfart nerför runtchbanor och annat.


Här kommer jag! TJOHO!!! Va kul... måste hålla för näsan också annars får jag klorvatten ända upp i hjärnan känns det som.


Här kommer André! Jag var inte lika duktig att ta kort som han. Jag blev så orolig att jag skulle ta försent för det går ju så himla fort. Men då tröck jag av för tidigt istället. Men det får duga.
Kul hade vi i alla fall.


Där plumsar någon av oss i med full fart efter vattenfallet.


Jaha där kommer jag fram ur ett rör som ringlade sig fram till den här "jättetoaletten" och åkte fort fort runt kanterna ett par varv och sedan ploppade jag ner i hålet. Otroligt roligt!!!


Där åkte jag ner. Och det är lite fallhöjd ner från kanten till bassängen och jag plaskade ner lite hursom helst, ibland med huvet före, rumpan, på sidan, på rygg. Så jag var lite vimsig när jag kom upp till ytan.


Hej André! Kommer du ut ur det slingriga röret nu? Jag lovar han känner sig lite skräckslagen just nu för röret går väldigt mycket utför i slutet innan man kommer fram till den så kallade toaletten.


Och här kommer han ett varv till. Centrifugalkraften är rätt påtaglig första varven.


Nu åker han snart ner i hålet! Jag försökte ta ett kort när han precis skulle till att ramla i, men som vanligt tog jag lite för tidigt. Men det blev bra ändå.

Vi hade vansinnigt roligt när vi fotografera varandra.

Två nätter sov vi i tält i Piteå. Det var närmare 0-gradigt på nätterna, men vi hade dubbla sovsäckar så det gick jättebra. Jag älskar verkligen att tälta så det var jättemysigt. Och på kvällarna satt vi utanför tältet sittande i varsin sovsäck på våra strandstolar. Gick finfint. Käkade vi ost och kex och drack vin. Mmmmm.... det är bara sååååå härligt!


Och här är vi inne på gågatan i Piteå och fikar. Jag fick mitt efterlängtande kaffe latte med bruna råsockerbitar... Mums! I Arjeplog finns inte ett enda riktigt fik med latte. Bara inne på en restaurang, men de har bara öppet på kvällarna förstås.


Hittade en hyffsat fin camping bara 5 minuters gångväg in till centrum. Slog upp tältet och fräscha till oss lite grann. Och så gick vi ut och åt och drack lite vin. Mycket trevligt.
André är inte den som dricker alkohol i första taget men nu lyckades jag övertala honom att dricka vin med mig och mysa i fåtöljerna på restaurangen.


På hemvägen åkte vi förbi lill Liam som skulle fylla 1 år om några dagar. Så vi köpte present till honom och så fick jag både leka och gulla och pussa och krama den goa lilla Liam.


Farfar André med sitt barnbarn.


Jag vet inte vad jag tittar på... antagligen på Liams mamma Sofia. Liam ser ut att vara fullt upptagen med nåt han har i handen.
Annars var det mest gull och lek hela tiden.


Hej då Liam! Ha det så bra med alla kompisarna på din 1-års dag!

Hoppas vi ses snart igen! PUSS PUSS

Kommentarer
Postat av: Fanny

Roligt det såg ut på äventyrsbadet!

Ni är så fina tillsammans, du och André.



Har du sett mitt mail om att jag kommer hem i december? Puss puss

2010-10-08 @ 10:45:39
URL: http://fannyboren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0