Evelina

Evelina fyllde 27 år för några dagar sedan. Känns konstigt att barnen blivit så stora. När jag var 27 år var jag gift och hade två barn!

Hittade ett kort på henne och mig som mamma tog för ett par somrar sedan. Tycker den är så fin på oss två. Jag tog en bild (på kortet) med mobilkameran därför är den lite matt men ändå hyggligt bra tycker jag.


I januari tar Evelina sjuksköterskeexamen i Västerås domkyrka där både jag och min mamma också tagit sjuksköterskeexamen en gång i tiden. Så märkligt. Evelina ska vara fanbärare. Min lilla flicka!
Hon är flitig som ett bi, det hör jag när hon pratar om sitt pluggande. Dessutom tränar hon på ett gym flera gånger i veckan. Hon verkar ha otroligt mycket ork och energi.

Fast det har jag ju också haft i alla år så hon har väl det i generna. Min mamma har väl aldrig legat på latsidan heller precis!

Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Ork och energi har vi nog alla tre efter min mamma. Hon tog hand om oss alla barn, sydde och stickade till oss alla, skötte hem och trädgård, svarade i pappa Einars affärstelefon och servade oftast alla kunder med kaffe. Ordnade stora fester och mindre bjudningar för den närmaste familjen. Desswtom skötte hon om att pappa Einar hade all service HAN behövde. Det var nog det jobbigaste stundtals. Kram "den ömma"

2010-10-24 @ 14:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0