Hundpromenad

Det är så skönt med snön och kylan. Såg verkigen inte fram emot vintern men nu känns det bara jättebra.
Nanok tycks trivas utmärkt i snön. Hon liksom dyker ner i snödrivorna som om hon ska försöka simma i snön. Ute i stugan springer hon lös och kära nån så lycklig hon blir och springer som en liten vit raket runt omkring!
Tiffany däremot är måttligt förtjust i snön. Blir lite för kallt om tassarna. Så det är lite besvärligt att bestämma hur långa promenader jag ska ta med hundarna. Nanok vill helst vara ute på timslånga promenader men Tiffany helst bara 5-10 minuter.
Och jag tycker också det är skönt vara ute och gå länge i den härliga klara luften och knastrande snö under fötterna.


Här ser Nanok kanske inte så glad ut men det är för jag sa åt henne att sitta still och det är hemskt besvärligt tycker hon. Verkligen inte lätt ta kort på den här hunden som har så mycket spring i benen.


När vi klev ut från porten på morgonen stod den här gigantiska lastbilen utanför. Den såg så bautastor ut när den hade flaket uppfälld i luften.


Vi mellanlandade en stund hemma hos Hampus. Försökte få båda hundarna att vara still samtidigt vilket i stort sett är omöjligt.


Samma sak här. Ständigt i rörelse. Hur svårt kan det va stå still några sekunder?


Både lördag och söndag åkte jag och André skidor. Nanok ska lära sig dra och det gick förvånansvärt bra måste jag säga. André har skatingskidor så det var han som fick åka med Nanok. Jag ska försöka få tag på ett par billiga, helst begagnade. Har kostat på så väldigt mycket utrustning ändå senaste året så jag måste vänta tills något billigt dyker upp.


Blev ett par bilder på självaste spåret i lördags. Var totalt omöjligt få bild på Nanok och André in action.
Igår var Sebastian med oss ut i spåret vid Djuptjärn. Tog en jättefin bild på Sebastian men råkade klantigt nog radera den. Hoppas han följer med ut fler gånger så jag får chansen ta ny bild.
Hampus har sagt att han vill följa med ut och åka också så hoppas det kan bli av.

När André jobbar på dagarna så skulle jag och killarna kunna åka tillsammans ibland. De är ju för det mesta arbetslösa (synd nog i o för sig).

Idag har vi riktigt kallt här uppe. 20 minusgrader! Hade tänkt åka skidor men får se hur det blir, är lite för kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0