Dagens promenad

20 minusgrader i morse... det var kallt! Nu är det bara 15 minus. Önskar hela vintern kunde vara som den här dagen för solen skiner från blå himmel och det är vindstilla ute! Perfekt. Då gör det inget att det är 15-20 grader kallt.

Efter tvättstugans bestyr tog jag med mig hundarna och sparken. Tänkte att Tiffany får sitta i korgen så vi kan vara ute en stund. Och Nanok hon drog iväg med oss på sparken! Gick jättefort emellanåt.
Superkul!


Åååå... va Nanok lider när hon måste sitta still en stund för fotografering!

Och en gång till!
Men visst är det perfekt att kunna ta med båda hundarna en längre stund. Så länge det är plogade vägar utan sand så funkar det finfint med sparken. Men så fort det snöat och inte vägarna hunnit bli plogade så är det genast tungt med sparken. Och sandar gör man inte när det är minusgrader ute vilket det är nu ända fram till slutet av april-början på maj.
Tyvärr är det inte min fina röda spark som vi har just nu. Min spark har Hampus fått.


Slutet av promenaden. Viken alldeles utanför André. Sjöutsikt från tomten är ingenting ovanligt att folk har här i Arjeplog. Vintern är Arjeplogs bästa årstid. Då är allt så vackert så man dånar!

Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Ser onekligen fint ut. Tiffany ser för kul ut i sin korg, verkar ju inte vantrivas precis. "den ömma..."

2010-11-08 @ 15:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0