Piteå-tur

Några dagar efter vi kom hem från skidäventyret åkte vi tidigt en morgon till Piteå.
Känns som en storstad att få komma till Piteå nu när jag är van vid Arjeplog. Oj så många affärer! Mest intressant var ju sportaffärerna, och det finns det faktiskt tre stycken i Piteå.

Så jag hittade billiga snygga löparbyxor som även funkar som cykelbyxor när jag inte ska cykla mer än några mil då och då. En tunn typ vindjacka för joggingturerna som fanns på extrapris blev jag glad för. Och en knallrosa tunn t-shirt för samma ändamål.
Dock inga lämpliga joggingskor. Men det var för att jag är ute efter terrängskor och det fanns alldeles för lite att välja mellan. Jag har kollat i Utemagasinets test och visste därför vad jag var ute efter och det fanns inga sådana skor. Men vi ska åka ner till Uppsala och Stockholm snart så då räknar jag med att hitta sådana skor. Så jag får nöja mig med att jogga i mina gamla Nikeskor så länge men det går bra just nu.

Köpte även snygg blå craft-t-shirt i tunnt härligt material till Sebastian och även en ett fynd i form av Adidas-huvtröja i snabbtorkande material som var rätt skarp blå färg med röda revärer på ärmarna. Sebastian var nöjd med de presenterna från mig. Han fyllde nämligen 29 år den här dagen. André köpte en bra termosmugg åt honom som också var uppskattad.

Jag var på riktigt shoppinghumör den här dagen så det blev mer: hittade snygga och gulliga joggingbrallor och tröja i blått och av märket Nike till Andrés barnbarn. Jag såg fram emot att träffa den lilla parveln som nu hunnit bli 8 månader. Så på vägen hem från Piteå åkte vi och hälsade på honom.


Hej va fin du är lilla gubben!

Ja va ere för konstig tant som sitter där och försöker få uppmärksamhet?!?

Ja tugga på leksakerna funkar ju i alla lägen. Både farfar och den där tanten pockade på uppmärksamhet hela tiden! Så är det när man är en liten söt kille.

Sedan bar jag omkring på gullungen länge och väl. Är ju så underbart med bebisar tycker jag. Jag har redan börjat planera allt möjligt vi ska ta med lillkillen på när han blivit lite större. Ska bli så kul så kul få ta med honom ut i skog och mark så småningom.

Vid vägen strax utanför Piteå finns ett träd som förr hade funktionen att folk som åkte och dansade brukade stanna vid just det här trädet och ta sig en sup.... Oj oj oj... det är Norrlänningar det!
De är ju verkligen roliga här uppe.

Ja här närmar vi oss trädet som är en Tall. Vägräcket har de satt upp så man kan stå vid trädet utan att bli påkörd när man tar sin sup. Bra va?

Supträdet lite närmare. Jag hade solen rakt in i kameran så jag såg egentligen ingenting när jag tog korten. Så de fick duga så här men det blev ju rätt bra ändå.

Ja sen tog det sin lilla tid innan vi var hemma i Arjeplog igen. Då åkte vi direkt och firade Sebastian och sjöng för honom och gav presenter. God tårta hade han och flickvännen Ellenor gjort.

Tack för oss... Sen somna jag gott den kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0