Min fina mössa

Min kära arbetskamrat som är same har nu hjälpt mig att sy en mössa. Jag tror att alla kvinnliga samer har sytt sådan här mössa fast i lite olika stil. En del har sytt på band utanpå killingskinnet, men jag ville bara ha den vit och  så kantad med renskinn och såklart de klassiska färgerna på toffsarna.


Här tar jag en bild på mig själv på väg hem från jobbet på min födelsedag. Jag är lite rynkig och trött men jag har ju hunnit bli 52 år faktiskt... kära nån så gammalt det låter! Ja, ja åldern kan jag inte påverka. Men jag är nog rätt nöjd med mig själv och mitt utseende ändå ärligt talat.

Lite svårt att försöka se lite glad ut när jag liksom poserar för mig själv.

Är väldigt stolt över att ha sytt den här mössan. Den är fantastiskt varm och väldigt praktisk i blåst och kyla.
Håller nu på att försöka sy ett par handskar i renskinn. Det är så svårt att sy i renskinn så det tar en väldig tid. Men det kommer ju en vinter till efter denna så jag behöver inte oroa mig för att handskarna inte kommer till användning i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Den ömma ......

Väldigt fin mössa! Vad duktig du är! Nu åker vi på semester(i morgon måndag)om du har glömt. Hör av mig under tiden. Hälsa

2010-03-28 @ 12:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0