Kallt men härligt

Det var längesedan jag skrev och berättade något här. Har försökt tidigare men misslyckats med att få in mina bilder. Gör nu ett tappert försök.

Hampus och jag var ute i stugan i början på januari. Det var ordentligt kallt men fantastiskt vackert. Vad sägs om de här bilderna?

Solen låg och blek fast det var mitt på dagen.

Jag var ute ett par timmar och skotta snö, staplade ved och matade fåglarna. Ville inte gå in förrän det mörknade för jag ville verkligen passa på att utnyttja det lilla ljus vi har här uppe i januari.

Min underbara stuga! Gud vad jag älskar den!

Vy ut över Hornavan. Här ute på sjön har jag pimplat ett par gånger men det har varit alldeles för kallt hittills. Men nu när ljuset äntligen är här och solen värmer skönt så kommer det bli härliga dagar på sjön.
Under mitt uthus har jag sett att fåglarna flyger fram på mornarna. De verkar sova där på nätterna. Mycket fiffigt att de utnyttjar håligheterna där och kan få skydd från snö och blåst.



Här ute åkte jag skidor en natt. Skulle egentligen gå och lägga mig men fick för mig att jag skulle ta en sväng på skidorna innan jag la mig. Så jag klädde mig och hämtade mina gamla brädskidor och så pannlampan på. Gick riktigt bra. Rundade udden man ser på bilden. Jag kallar udden "Långholmen" . Om någon mot förmodan skulle sett mig ute på sjön mitt i natten på brädskidorna stakandes lite hit och dit måste de verkligen ha undrat varför jag var ute den tiden?!?

De här dagarna i januari var det 30 - 35 minus ute! Kallt men härligt. Inne i stugan hade vi varmt och skönt med brasan sprakande hela tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0