Spanien

Dottern Fanny och hennes pojkvän Raúl bor i Sevilla. Jag har varit och hälsat på dem ett par gånger för två år sedan.
Ska verkligen försöka åka ner igen i maj nästa år för då fyller Fanny 25 år.
Jag är så glad för att Fanny trivs så bra och att hon har så fin pojkvän.

Fanny har nyss fått reda på att hon kommit in på en författarutbildning här i Sverige... fast den är på distans så hon kan bo kvar i Sevilla ändå för det skulle tydligen inte vara några träffar. Fanny är jätteglad för det, och jag också. Fanny har alltid varit duktig att skriva och tycker det är roligt. Gymnasieutbildningen gjorde hon på Grafiskt utbildningscenter i Uppsala och gick ut med bra betyg.

Efter gymnasiet flyttade hon till Uppsala och började jobba på restaurang i Stockholm med urusel lön men nånstans måste man ju börja och hon trivdes ändå rätt bra.
Sedan fick hon jobb på Arlanda på ett av caféerna där. Café var mycket roligare att jobba på än restaurang tyckte hon. Fanny skulle säkert gärna ha gått utbildning till Barista men det fanns inte tid till det just då.
Där på Arlanda-caféet träffade hon i alla fall två superfina tjejkompisar som heter Elsa och Alicia och en killkompis som heter Samuel. För första gången på jättelänge fick hon riktiga vänner att umgås och ha roligt med. Fanny mådde verkligen jättebra och fick ett liv hon trivdes med där i Uppsala.

Men så kom hon på att hon ville plugga spanska. Man kan göra det utomlands och få studiemedel genom CSN. Helst ville hon plugga i Mexico men där kunde man inte få CSN-pengar så det fick bli Sevilla i Spanien. Fanny hade tänkt åka dit ensam men hon lyckades övertala Elsa att följa med. Och tänk så lyckat det blev! De två trivdes ypperligt tillsammans där nere. Hyrde ett rum tillsammans och skolan låg i närheten.
Dessutom träffade både Fanny och Elsa sina kärlekar där! Så himla gulligt. Både Fanny och Elsa är fortfarande tillsammans med spanjorerna de träffade.
Och när jag träffar Fanny och Raúl tillsammans så känns det verkligen som äkta och ärlig kärlek. Så jag hoppas det varar livet ut.

Här kommer lite Spanienbilder. Både från när jag var där och från nu i påskas.


Så här varmt och skönt var det i påskas hos dem. Fanny ser glad och nöjd ut. Så söt och fin hon är min lilla flicka! Älskar dig!!!

Och här är lilla Raúl. Han är alltid glad och trevlig. Och han pratar väldigt väldigt mycket. Ingen blyghet här inte. Skönt att han kan vara så avslappnad med mig som ändå är hans (förhoppningsvis) blivande svärmor.

Se vilket kärlekspar!

Här är första gången jag träffade Raúl. Då var han lite mer avvaktande och försynt. Men det gick fort över.

Här sitter jag på mitt favoritcafé och intar mitt morgonkaffe. Jag bodde ju på vandrarhem och vaknade tidigare än Fanny så jag brukade gå och dricka lite kaffe och vänta på att Fanny skulle vakna. Sedan gick vi och åt goda men onyttiga chorros. Kommer inte ihåg hur det stavas men uttalas i alla fall så som jag skrivit. Det är nåt slags bröd som är fritterat och som man sedan doppar i söt choklad. Mums vilken god frukost!

Den här dagen åkte vi till kusten och badade. Jag var överlycklig att vara där och ville helst inte åka därifrån alls. Fanny ville knappt bada för hon tyckte det var för kallt i vattnet.

Men jag älskar att bada och det var verkligen inte kallt i vattnet. Minst 20 grader. Detta var i Maj 2008. Jag badade så mycket jag kunde de få timmarna vi var där. Skulle gärna återkomma dit igen.

Fanny längtar efter att hennes familj kommer och hälsar på. Det är bara jag och hennes syster Evelina från familjen som hälsat på än så länge. Men det ska bli fler besök av mig i alla fall.
Man får göra sina prioriteringar ibland och när hon fyller 25 år har hon högsta prioritet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0