Morgonstund

Oooo så härligt med ljuset, barmark, vågskvalp, grönska (så sakteliga), värme (nåja ibland)!!!

Vintern var kall, blåsig och fruktansvärt mycket snö, nästan vargavinter. Den var långt mer bister än förra vintern då jag flyttade upp.
Jag som älskar vinter och snö fick så jag teg denna vinter. Det var verkligen svårt komma ut på skidorna både på tur och i backarna för kylans skull. Visst går det att åka skidor i 25 minusgrader men det finns ingen njutning över huvudtaget kan jag säga. Och visst går det att åka skidor med snön som yr runt huvudet och blåsten som kryper in innanför kläderna men det är inte kul.
Gränsen går vid 20 minus. Måtte nästa vinter bli lite skonsammare...

Men nu är det sommar och jag försöker ta till vara på varenda dag för sommaren är kort här uppe.
Underbart med ljuset dygnet runt, det är det allra bästa med sommaren här uppe!
Vill helst inte sova alls. Men det är så illa tvunget förstås.
Det konstiga är att jag sover så himla bra i detta ljus. När jag jobbat på natten och ska sova på dagen så vill jag inte ens ha persiennerna nerdragna.
Nej, fönstret öppet så jag får in den sköna luften och persiennerna uppe så jag får in ljuset.

Nu är det riktigt riktigt skönt med mina cykelturer på mornarna ut till stugan. Nästan ensam på vägen, bara någon enstaka bil kör förbi. Tyst och skönt, endast fåglarna, vågskvalp och vindens sus i träden. Mmmm... va jag njuter i min ensamhet...


På vägen från jobbet cyklar jag sakta och insuper hela atmosfären. Lugnet här uppe gör mig till en lugnare människa. Tiden står still när jag är ensam på min cykel eller i stugan.


Solen speglar sig i vattnet. Känns som solen njuter av att visa sig och värma oss frusna själar här i Norr. Den gör allting så vackert.


Framme på min lilla ö. Svårt gå in och sova när det är så fantastiskt skönt ute. Undrar om andra känner likadant?

Ännu igen... tiden står still och jag njuter i stunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0