Jägaren Wilmer

Första veckan i juni var jag och André ner till Enköping, Uppsala och Stockholm.
Hektiska dagar att hinna med allt.
Första dagen tog vi med Wilmer till Västerås och köpte födelsedagspresent i förskott åt honom. Han fyller 18 år nu i juni.
Då var vi in och besökte en friluftsaffär. Och Wilmer han är så himla rolig ibland... han hittade roliga kläder och klädde på sig.

Kolla här:


Kamoflagekläder för jägare.

Rasta-dreads och jägarkostym...

Det fanns ett tält och en eldplats där så Wilmer satte sig och rörde i Murrikan.

Jag hittade en snygg hatt som jag satte på hans huvud. Och nu har han fått på sig kamoflagebyxor också.

Nu blev det fulländat med yxan i högsta hugg också. Skulle förstås haft ett gevär att hålla i men det fanns det inget.

Synd bara att inte Wilmer är speciellt friluftsintresserad eller jaktintresserad. Jag vill ju så gärna att alla mina barn ska följa med mig på olika friluftsturer sommar som vinter. Men det är svårt få dem till det.
Skidåkning går bra när det gäller utförsåkning. Men jag vill ju ha med dem på turåkning också.
Och på sommrarna vandring och cykelturer skulle vara fantastiskt roligt.
Tänk alla mina barn och deras pojk- och flickvänner... vilket gäng det skulle bli!


Micke provligger ett liggunderlag på samma ställe. Han ska iväg med ett kompisgäng och vandra i Sarek i midsommar och en vecka framåt så han behöver ett bra underlag. Micke älskar friluftsliv i alla former... hoppas det smittar av sig på Evelina så småningom.

I alla fall så fick Wilmer sina födelsedagspresenter men inte i någon friluftsaffär utan det blev fina hörlurar till datorn och en "hängstol" att ha i taket i sitt rum där han kan sitta och spela tv-spel. Han har börjat köpa på sig en massa tv-spel på second hand, lite kultspel o dy.

Mer bilder och berättande om vår vecka där nere i "södern" kommer när André har lagt in bilderna från sin kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0