Sebastian och Hampus

Två av mina söner bor här i Arjeplog, Sebastian och Hampus. Det är jag väldigt glad för. Det känns tryggt och bra att ha dem här. De har inte så många kompisar men de har varandra att umgås med.
Ingen av dem kanske blir någon långvarig Arjeplogsbo men jag är glad så länge det varar.

Hampus brukar komma och äta middag med mig och André lite då och då. Några skidturer på Galtis blev det tillsammans i vintras och en enda gång åkte han långfärdsskidor.
Ska försöka locka med honom ut i spåret i vinter igen men han är svårflörtad.
Förra helgen fick jag med Hampus på en liten dagsutflykt som var helt enastående härlig. Vi gick till en raststuga lagom högt upp på ett fjäll som heter Peljekajse. Visar bilder från det snart.




Hampus i soffan hos André. Jag ville ta en bild av honom att ha i mobilen som kontaktbild när han ringer mig eller jag ringer honom. Därför försöker han se lite lagom glad/allvarlig ut.


Sebastian har flickvän här i Arjeplog så han är ännu svårare att få med ut nu för tiden. Förra året så här dags var jag och Sebastian iväg och fiskade en hel del. Det var mycket roligt.
Nu har Sebastian stuckit iväg till Nederländerna och jobbar åt en kompis på restaurang över sommaren.


Sebastian i kyrkan samma dag han flög ner till Stockholm och Enköping. Och sedan vidare till Nederländerna.
Sebastian hade inte besökt Arjeplogs fantastiska kyrka någon gång så då tog jag med honom dit och där tände vi ett ljus för hans pappa.


En liten bild tillsammans med flickvännen ville jag också ha.
Sebastian hade solat solarium dagen innan så det är därför han ser lite rosaröd ut om kinderna. Det var jag som sa att han skulle göra det för att inte vara helt likblek när han kom till kompisen i Nederländerna. Hoppas färgen blev lite mer "beige" efter ett par dar.

Sebastian har inte hört av sig till mig någonting sedan han stack iväg men enligt flickvännen trivs han och jobbar hårt på restaurangen. Så det är väl som det ska då.

Men visst skulle det kännas bra i modershjärtat om han ville höra av sig även till mig.

Önskar honom allt gott där nere. Och ser fram emot få se honom till hösten igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0