Peljekajse

När vi kom tillbaks från Upplandsbesöket blev det straxt varmt och skönt ute.
Jag, André, Hampus och Tiffany tog oss en härlig dagsvandring upp på Peljekajse som ligger ca 6 mil västerut mot Norge.
Allt var toppenbra den dagen! Vädret perfekt, lagom lång vandring, gott med grillmat vid raststugan. Ingen stress, bara lugnt och skönt.


På vägen upp.


Tiffany hade svårt sitta still för fotografering. Hon stortrivdes verkligen. Hon är så himla duktig när hon följer med ut. Springer och nosar lite varstans, men har koll hela tiden på var vi andra är.


Det forsade ordentligt på vissa ställen. Låter så härligt. Friskt och gott vatten.



Vi grillade korv och pinnbröd. Jag hade vegetariska korvar. Var jättegott.


André har hämtat vatten.
Ser lite brunt och torrt ut däruppe på fjället. Hade inte hunnit bli så grönt ute än. Fanns snöfläckar ända in i mitten av juni.


En bild på mina fina merinoull-strumpor som jag köpte i Stockholm. Jag har fått smak på merinoull. Finns inget skönare. Fick en kortärmad tunn tröja av André i födelsedagspresent, och så köpte jag ett Lundhags-linne i merinoull. Och så var André så snäll och köpte en supersnygg långärmad hood-tröja till mig härom veckan. Så till vintern blir det underställ också.


Jag plockade lite blommor på vägen tillbaks. Blev en fin bild på skylten med blommorna på.



Tiffany och Hampus njuter av naturen.


Fantastiskt att man kan ha med sig flaska och så fylla på med detta utsökta vatten när man blir törstig.


Blev rätt bra bild när jag höll upp blommorna framför kameran.

Innan vi åkte tillbaks till Arjeplog så besökte vi Andrés kusin som bor i närheten av Peljekajse. Det var jättemysigt sitta och fika ute i trädgården en stund. Vi var nog hemma i Arjeplog vid 9-tiden på kvällen.
Mmmm... vilken härlig dag vi hade!


Kommentarer
Postat av: Fanny

vilka fina bilder!! Gott med pinnbröd, har jag inte ätit sen skogsmulle tror jag!

2010-07-12 @ 22:56:17
URL: http://fannyboren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0