Midsommarafton

Vi hade vackert och varmt väder på midsommarafton. Det var riktigt lyckat hela dagen. Häruppe firar man ju inte midsommar lika stort och inte alls på samma sätt som jag är van vid nere i uppland. De flesta åker ut till sina stugor med familjerna och sitter där tillsammans och äter och umgås.
Inga stora festplatser med midsommarstång, spelmansmusik och folkdans. Saknar jag väldigt mycket.

Men förra året var jag och Sebastian till Rapatjärn som är ett fiskeställe där de planterar in Regnbågsforeller ett par gånger om året. Och på midsommarafton har de premiäröppning för fisket. De slänger i massor av fisk ett par veckor innan midsommar och så är det då fiskeförbud fram till premiären på midsommarafton.
Förra året hade Sebastian och jag verkligen roligt och trevligt där i Rapatjärn. Vi tältade där också. Träffade en massa trevliga fiskeintresserade människor. Grillade och rökte våra Regnbågar.

Så nu i år ville jag dit igen. Sagt och gjort. Med fiskegrejerna i högsta hugg så åkte jag, André och Hampus dit. Grannarna ute i stugan lyckades jag få dit också.
Jag fiskade inte så mycket så jag fick inte en endaste. Jag tog hand om minstingen av grannens barn och det var nog bra för storebrorsorna fick massor av fisk med hjälp av sin pappa. Och Hampus fick tre stycken! Och killen jag lånade ut mitt spö till fick en fin firre också. Det var roligt att se alla barn så glada över sin fisk så det räckte för mig.
På kvällen hade vi 9 Regnbågar att grilla! Det räckte gott och väl. Och kära nån så gott det var!


Där gåt startskottet prick klockan 12!


Hampus första Regnbåge! Grattis!


Han var mer än nöjd denna dag kan jag säga!


Här kommer minstingen och är jättestolt att han får gå med Tiffany i kopplet. Tiffany blev rätt trött i värmen efter ett tag så vi stannade inte så länge. Vi fick ju ändå 9 fiskar tillsammans så det fick räcka för denna gång.


Hampus och Krister rensar all fisk. Och sedan grillade de både fiskarna och en massa kött.
Frun i huset var iväg till Stockholm med deras äldsta son så jag tog hand om köksregionen och minstingen.
 
Vi hade jättekul hela kvällen. Myggen gjorde det nästan omöjligt att vara ute men lite kubbspel blev det i alla fall.
Gudomligt god mat och trevligt sällskap. Herrarna badade lite bastu senare på kvällen/natten.

En lyckad midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0