Födelsedagsfirande

Min mamma och hennes man hade gemensamt 70-års firande i början på juni.

Jag och André flög ner till Uppland och passade på att besöka både Enköping, Västerås, Uppsala och Stockholm.
Blev många friluftsaffärer att handla i för vår del. Bra grejer blev det fast jag hittade inte riktigt allt jag hade tänkt köpa. Men det går ju att skicka efter via nätet också så det är gjort nu.

Det blev som vanligt för kort tid för att hinna med så mycket som jag skulle vilja. Hade t ex väldigt gärna varit några dagar längre i Enköping så jag kunde vara med Evelina och träna tillsammans med henne. Evelinas och min favoritinstruktör Eliz hade tänkt fixa ett extra box-pass för min skull! Det var ju himla gulligt men jag kunde verkligen inte stanna så länge. Våra dagar var fullbokade.

Annars var det väldigt varmt och behagligt den veckan vi var där nere. Oerhört skönt måste jag säga. Och grönt och massor av blommor! I Arjeplog låg det ju fortfarande snö kvar lite här och var.


Ser väl fantastiskt härligt ut?!

Grönt och skönt. Och vackert hus.

Här kommer bilder från självaste festen. Vi var många som åt god mat, sjöng lite grann. Och så dansade vi till ett fantastiskt bra band. Min bror Klas är trummis i bandet.


Evelina och min moster står utanför och luftar sig lite. Festklädda och fina.

Jag vimlar lite bland folket. Bland andra det ena födelsedagsbarnet, min mamma.

Micke, Hampus och Wilmer har en liten grabbhörna.

Sedan flyttade Wilmer över till soffan till sin flickvän.

Evelina och Gabis äldsta dotter Caroline som har varit upp och hälsat på hos mig och åkt i Galtisbackarna.

Jag och mammas goda vänner sedan många år. De lärde känna varandra när min lillebror Leif bara var några år gammal. Det är så kul att de fortfarande umgås tycker jag. Mycket trevliga människor.

Micke har även han letat upp sin flickvän.

Ja se här... nu har festen kommit igång. Vi hade jättekul!

Mamma berömmer en av killarna i bandet.

Och här ser ni honom spela munspel. Det vill jag också lära mig... lite grann i alla fall.

Och här har vi min bror Klas i full action som trummis. Han har alltid varit väldigt musikalisk. Jag har behärskat några instrument i mina dagar men långt ifrån hans talang kan jag säga.

Här syns de allihopa utom Klas som sitter bakom sitt trumset. Svägerskan Gabi har börjat att sjunga med i bandet... Tycker jag är jättekul och jättemodigt! Duktig var hon.

Här har vi en närbild på sångfågeln!

Ja här ser vi ännu några par som svänger sina lurviga på dansgolvet till den fantastiska musiken.

Min morbror och hans fru tog det lite mer lugnt. De tog sig till Uppsala från Värmland... bara över dagen för att vara med på festen. Och sedan åkte de hem igen för de skulle på något barnbarns fotbollsmatch... tror jag. Det blev många mil fram och åter. Kul att jag fick träffa er!

Min pappa har det trevligt. Han är lika pratglad som jag som synes.

Nu har pappa vänt sig till Evelina och pratar med henne ett tag.

Gabi har tagit paus från sjungandet. Alltid lika glad den här människan. Alla dessa år som jag kännt henne har hon alltid ett leende på läpparna. Fantastiskt!

Ja nu sitter Micke och Hampus och pustar ut en stund tillsammans.

Och nu börjar det bli sent... lilla Molly börjar bli väldigt trött.

Men nu fick hon spring i benen igen! Här är vi ute och kastar mini-freesbee. (stavas det så?)

Och lilla Elin är med och kastar sig iväg efter freesbeen också. Heja Elin!

Och nu fångade hon den nästan! Inte så lätt minsann.
Det var jätteskönt ute på kvällen så det blev ett härligt avbrott från festandet och dansandet.

Här är Elins pappa, min lillebror Leif. Jag har väl som vanligt massor att prata om!

Elins mamma och Leifs fru Lillemor. Och min svägerska också förstås. Mycket roligt att ses! Var länge sen sist.

Så skönt det ser ut! Molly har somnat hos Evelina.


Och så här pigg var Molly dagen efter! Till skillnad från mig och de flesta andra.

Det var så klart många andra med på festen också. Nu tog jag bara med bilder från min familj.
Det var André som var fotograf denna kväll. Och jag tänkte inte på att det såklart skulle varit roligt att ha honom med på någon bild. Han och jag dansade en del och det hade varit jättekul att ha med här. Sorry darling!

Ja det var väldigt väldigt roligt att träffa mina barn, bröder, svägerskor och deras barn, och alla alla andra som var där! Ha det så bra allihop och en stor kram!

När vi flög tillbaks till Arjeplog så hade vi med oss både Hampus och min älskade trasselsudd Tiffany.
I Arjeplog var det betydligt kallare och björkarna hade så sakteliga börjat få gröna knoppar.
Och så lite snöhögar kvar här och var.
Men värmen kom ju även hit så småningom och vi har haft några riktigt sköna dagar.



Kommentarer
Postat av: Den ömma ......

Fina bilder och ett kul minne hela festen vilket var meningen med det hela. Hur kul blir nästa jämna år kan man undra?! Ses snart i Arjeplog.Kram från "Den Ömma Modern".

2010-07-01 @ 10:17:19
Postat av: Fanny

så fina alla var!

2010-07-12 @ 23:02:42
URL: http://fannyboren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0