Ännu lite mer...

Nu har jag semester... skönt.

Visar lite diverse bilder från några sköna dagar vi haft här i Arjeplog. Vädret är minst sagt växlande denna sommar. Från ena dagen till den andra är det väldiga temperaturskillnader. Allt ifrån 10 till 25 grader på ett dygn. Och från sol till regn och till sol igen... ja det växlar från timme till timme. Väldigt märkligt. Så var det inte förra sommaren.



Vi grillade en kväll hemma hos André. Han hittade denna skottkärra på gården och la grillen i. Det var väl fiffigt? God fisk blev det också. Sik tror jag det var.
På Andrés balkong hänger hans kajak så fint uppe i taket. Också väldigt fiffigt att hänga den i taket så vi kan sitta ute och ha det skönt på balkongen utan att trängas med kajaken.



Jaha, här har vi grannfrun ute i stugan... Lisa. Hon har kommit hem till André och mig denna kväll för att följa med oss ut på dans. Vi hade den årliga Silveryran här i Arjeplog så då var vi ute och dansade både fredag och lördag.
Tyvärr var det inte så roligt som jag hade förväntat mig. Folk var fulla och inte så dansanta som jag hade hoppats på.

Helgen innan Silveryran var vi till Arvidsjaur och dansade... det var jättekul. Då var det Playtones som spelade... och dansen höll till på ett väldigt trevligt ställe. Sådär mysigt lantligt ställe som man (i alla fall jag) föreställer sig att det ska vara på sommaren uppe i Norrland.



Nu hoppar jag i tiden... Här är min samiska väninna med en av renkalvarna som föddes i våras. Den här kalven var lite klen och hade svårt att klara sig så han fick lite extra omvårdnad.



Och nu är vi ute i stugan igen... minstingen på fyrhjuling. Den här lilla mannen är helt tokig i alla maskiner de har på gården... precis som de flesta andra killar.



Här har vi pappan i huset. Han har fått två knähundar i famnen. Jämthunden är så underbar! Trots storleken så tror hon verkligen på riktigt att hon är knähund och hoppar upp i knä´t när hon vill ha lite kärlek. Och min lilla Tiffany vill så klart vara me!

Ha en riktigt fortsatt skön sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0