Vintervackert

Vår helt fantastiska kalla härliga vinter har jag njutit av nästan hela tiden. Soligt med pastellfärger mot horisonten vareviga dag och sol- och stjärnklart på nätterna.
Aldrig haft så vacker vinter i hela mitt liv som denna vinter.



Såhär fina är skyltarna.... man ser helt enkelt inte vad det står på dem. Så det är säkrast att man hittar vägen dit man ska annars får man klättra upp på skyltarna och ta bort snö och frost.


Ett av fönstren syns bakom de snötunga trädgrenarna in till vår nyöppnade Glashytta.
Där har vi köpt lite fina saker. Man kan även få se på när de tillverkar sina glassaker för verkstan och affären går liksom ihop.


Oj oj oj så mycket snö Konsums gran hann få på sig. Man kan inte se något grönt på den. grenarna är helt vita av snö och glitter och andra band hänger ner mer än vad det gjorde från början. Kulorna försöker ta sig fram bakom snön och lysa rött. Julstämning har vi verkligen här uppe... varje år... varje årtionde... varje århundrade. Ingen behöver undra ifall det blir en vit eller slaksig jul. Alltid lika stämningsfullt med vit gnistrande snö på julafton.


Och se så fina pepparkakor jag gjorde till jul. André hade lite annorlunda formar...


Här är det andra små harar som blivit fina i glasyr och nonstop-godis.
Nu har vi ätit upp alla fina pepparkakor med utsmyckning på och det var jättekott!

Igår var det julafton och vi hade det riktigt bra hela dagen och hela kvällen.

Jag gick visserligen och jobbade kl 21.00 och jobbade hela natten. Men vi hann umgås mycket ändå. Och en lugn julaftons natt var det på jobbet så det var väl skönt. Då hade folk det förhoppningsvis bra hemma i stugorna eftersom de inte behövde uppsöka sjukvården.

Idag har jag, Fanny, André och Nanok åkt skidor en liten stund. Och sedan ätit rester av julmaten och kolla på tv med tända ljus och med den fina granen lysande brevid.

Mer om julaftonen i nästa inlägg.

GOTT SLUT PÅ DET GAMLA ÅRET ÖNSKAR JAG ALLA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0