Stenad till döds

Såg en fruktansvärd film härom veckan. Har knappt hämtat mig än efter allt det fruktansvärda. Filmen heter Soraya och är säkert några år gammal men jag hade inte sett den tidigare. Förstod ju att det skulle vara en otäck film med tanke på att det var en verklig historia som utspelades i en liten by i Iran. Men inte att det skulle vara så fruktansvärt!
Inte nog med att filmen var otäck och lever kvar i mig... utan det tragiska är att det fortfarande är på detta sätt i Arabvärlden. Hur kan det få fortsätta så här? Är det verkligen så att det inte går att sätta stopp för sådana metoder? Kan verkligen inte omvärlden se till att det förbjuds?

Jag som redan är "manshatare" blir det inte bättre av att se sådan här film.
Med manshatare menar jag att hela förbannade världen styrs av män.
Allt förtryck är grundat av män enligt mig.
Se bara runtom i världen. Det mesta elände kommer från män.
Kolla i Sverige... vi har också långt kvar.

Är väldigt tacksam över Fredrika Bremer och många många andra starka kvinnor som banade väg och stred för kvinnliga rättigheter... vi får aldrig glömma dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0