Jul i stugan

Jag och hundarna har det mysigt när vi är ute i stugan tillsammans. Lugnt och skönt. Jag pysslar, läser, lyssnar på musik och kollar på dvd-filmer.
Tiffany håller sig mest inne i stugan med mig men Nanok är ute och springer då och då runtomkring. Det är enda stället som Nanok springer löst på och kommer när jag ropar på henne. Släpper jag henne lös någonstans där det kan riskera komma människor eller hundar så lyder hon inte över huvud taget så därför får hon bara springa lös ute i stugan. Men desto roligare tycker hon det är att få komma ut dit emellanåt.
Här kommer en liten titt in i stugan en kväll när jag julpyntat och tyckte det blev så fint så fint.


Ängeln i fönstret har jag haft ända sedan barnen var små. Den hänger med fortfarande och lyser upp.


Silverstjärnan har hängt med några år den också. De rödrutiga gardinerna sydde jag -87 eller -88! Otroligt att de hänger med fortfarande. Jag tycker om dom. Det är kul att ha kvar julsaker från den tiden då barnen bodde hemma.


Ljusstaken gjorde Sebastian när han gick högstadiet. Två av tomtarna har Wilmer gjort i mellanstadiet. Den tredje tomten köpte han i julklapp till mig för några år sedan. Jag tycks bara ha gamla julsaker men det känns så fint att plocka fram sakerna varje jul för det är så mycket minnen förknippat med dem.


Ännu mer gamla julsaker och minnen. Jag njuter av dem...


Kära kära gamla julkrubban! När Wilmer var liten så lekte han med alla figurerna. Han var så rolig med alla sina egna rollspel när han var liten. Önskar ofta den tiden tillbaks...


Tomten ligger som vanligt på krubbans tak. Det var Wilmer som för många jular sedan tog denna tomte och la på taket och jag skrattade så gott för det ser verkligen roligt ut med en tomte som ligger med armarna under huvudet och upp och ner på taket. Så nu lägger jag dit tomten varje jul på samma ställe som Wilmer en gång gjorde.


Här står den jättefina ljusstaken jag fick av barnens farmor för några jular sedan. Den lyser så fint med sitt röda sken.


Och så den fina granen utanför stugan. Och tomten på trappen.

Ja nu ska jag och Fanny ut och julhandla det sista inför morgondagen!



Kommentarer
Postat av: Den ömma modern

Håller med dig om gamla julsaker, jag saknar fortfarande toarullen med knäckformar runt om som du gjorde en gång då du var liten och som hade ett rött band så man kunde hänga den i granen. Men vid flytten från Hummelsta så gjorde jag mig av med den. Det var synd den saknas fortfarande varje jul. Kram "den ömma...."

2010-12-29 @ 15:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0