Ny bil

Visar här en fin bild på André och hans nya bil.
Nu får vi rum lite bättre med all utrustning när vi ska iväg på våra vandrings- och skidturer. Det tar mycket plats i bilen med ryggsäckar, tält m m.

Han poserar så fint utanför min stuga.



Nu har det börjat mörkna utomhus på kvällarna. Vid 23-tiden är det mörkt ute. Känns konstigt när vi haft ljust så länge. Många kvällar har jag suttit ute och sett solen dala ner bakom bergen vid midnatt... och sedan en timme senare börjat dra sig uppåt igen. Fantastiskt att vi har så ljust här uppe. Tur det för det är räddningen så jag orkar med den lååånga vintern.

Nu börjar jag se fram emot att snart få sätta på mig skidorna igen.
Men först hoppas jag det blir fin is på sjön så jag kan få åka lite långfärdsskridskor. För när snön väl fallit till marken så är den kvar för att stanna och då blir det ingen skridskoåkning.
Finns en liten liten slinga på bara några hundra meter som man kan åka skridskor på men det är verkligen tjatigt att åka 10-20-30 varv där.

Så här mysigt hade jag och Hampus en kväll med tända ljus i stugan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0