Dans

Innan jag flyttade från Enköping så dansade jag folkdans. När jag gick i låg-mellanstadiet dansade jag folkdans och tyckte det var jätteroligt.
Och så var jag ju tokig i hästar förstås. Och så spelade jag piano ett tag. Det var de tre intressena som jag kommer ihåg var speciellt roligt och givande.

Hästintresset har hållt i sig och flickorna och jag hade ett par hästar ett tag. Har tillgång till hästar här också och ska iväg och rida så fort det blir lite varmare.
Piano spelar jag nästan aldrig men ser jag ett piano så kliar det i fingrarna minsann, men svårt spela när det inte hållts igång.
Folkdansen tog jag ju upp igen ett år innan jag flyttade till Arjeplog och det var verkligen verkligen superkul. Midsommaraftonen innan jag flyttade hade vi i Folkdansgillet uppvisning i och runt Enköping och det var bland det roligaste jag gjort. Saknar Folkdansen väldigt väldigt mycket. Och alla trevliga människor jag träffade där saknar jag också. Om någon av er kollar min blogg ibland så hälsa alla danskompisarna så jättemycket från mig! STOR KRAM!

Nu i alla fall så är det så att André som jag träffade i höstas, han har tävlingsdansat i Bugg. Så när han höll i en danskurs här i Arjeplog så deltog jag och lärde mig bugga hyggligt bra. Egentligen är ju all dans rolig tycker jag. Så nu får jag passa på att ha privatlektioner med André så ofta jag orkar.
På söndagar i hans vardagsrum så slår vi klackarna i taket må ni tro! Då spelar vi Playtones, Zekes, Flamingokvintetten, Torgny Melins m m.
Blir full i skratt åt mig själv att jag lyssnar på sån musik, men jag tycker numera att det är jättebra musik och nästan det enda jag lyssnar på nuför tiden. Tur att jag är anpassningsbar och för den delen alltid försöker vara öppen för att få uppleva så mycket som möjligt.


Önskar jag var så här proffsig och lika snygg också för den delen! Men det är inte långt ifrån....eller hur? Fniss!!!

Försöker få fart på fötterna allt vad jag kan precis som den här tjejen. Men det är så mycket att hålla reda på! Skam den som ger sig. Ser fram emot att komma ut på logdans och annat här uppe i sommar. Och ju duktigare jag blir desto mer blir jag uppbjuden så klart.


Kolla in mina nya dansskor! Snygga va?

Jag premiärdansade i dem på långfredagen. Då åkte jag och André till Sorsele och svängde våra lurviga. Till min förvåning blev jag uppbjuden väldigt mycket. Så tydligen är jag redan rätt duktig då?

Jag är verkligen inte van vid sån där dansbandsmiljö och en massa dansnördar men jag vänjer mig snart. För jag vill bli duktig.
Så André får fortsätta traggla med mig i vardagsrummet. När jag nu har en expert vid min sida så måste jag utnyttja det så klart.
Vi har redan kollat vad det finns för ställen att åka till i sommar. Bl a Pite havsbad har dans varje tisdag i augusti. Och så blir det även dans i Arjeplog när den traditionella"Silveryran" anordnas i juli.

Ja det är roligt med livet här uppe. Jag har förändrats och det känns bara bra.
Stortrivs fortfarande och kan inte tänka mig flytta härifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0