Praktikanten och patienten

Ni har väl sett ICA-reklamen om praktikanten?
Hampus har genom arbetsförmedlingen fått några veckors praktikplats på ICA här i Arjeplog. Det har vi naturligtvis skämtat en hel del om.
Hampus trivs väldigt bra på den lilla affären. All personal tycker han om och de tar väldigt väl hand om Hampus. Jag har naturligtvis varit och handlat lite extra ofta på ICA nu och han passar väldigt bra som praktikant. Både personal och kunder verkar nöjda med honom och det känns ju bra.


"Man ska inte skylla på praktikanten".

Ja, så har jag ju haft den äran att två gånger haft Sebastian som patient på jobbet. Senaste gången han kom så hade jag fullt upp med akuta jourfall och då fick Sebastian vackert vänta tills jag hade tid med honom. Och så här fördrev han tiden inne i provtagningsrummet!


Broschyrer och diverse instruktioner låg han och läste. Jag blev så fnissig när jag såg det så jag var tvungen att dra fram mobilen och ta ett kort på honom medans jag susade förbi.

Nu är Sebastian äntligen frisk i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Fanny

GRATTIS till praktikplatsen Hampus! Kul att han har fått något att göra!

Vi ses om en månad, önskar ni er något speciellt i julklapp? Puss din dotter

2009-11-18 @ 11:26:54
URL: http://bollfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0