Finns det någon vår?

Alltså det finns ingen vår häruppe... i alla fall inte i mina mått mätt. Norrbottningarna tycker det, men jag håller inte med.
Kan verkligen inte skryta över Arjeplog just nu. Det ligger smutsiga snöhögar lite här och var. Isen ligger fortfarande tjock på Hornavan utom där det är strömmar. Inga träd alls är gröna, knappt knoppar på Björkarna. Bara Granarna är gröna förstås! Inga blommor nånstans. Inte visste jag att det inte finns vitsippor här uppe. Trodde bara de kom lite senare, men nej då, det finns inte! Jättetråkigt.
Men Sädesärlan har kommit! Jippiiii!!! Och lite andra flyttfåglar. Är så glad få se lite vårtecken här.

Hade en rätt tung dag några dar före Valborg. Gick då in på pizzerian för att äta, ta en öl och prata lite med ägaren som är från Turkiet och jättetrevlig. Tänkte att "ja, vi är ju ändå invandrare båda två" så det känns som vi har lite grann gemensamt. Dessutom saknar jag invandrare här uppe så jag går in där för att få mig en dos ibland.
När jag satt där och pratade och åt... så tittade jag ut genom fönstret.
Tre skolbarn var ute på byn för att samla ihop pengar till en klassresa genom att dra uppmärksamhet till sig. Jag var tvungen ta ett kort och så fick de ett bidrag av mig förstås.


De fick mig verkligen på bättre humör!

Efter trevlig pratstund och uppmuntrande "Sumobrottare" kändes livet lite lättare igen.

Kolla in dessa bilder när jag var ute på promenad ut på en udde. Inte ser det särskilt behagligt ut eller hur?
Solen sken från blå himmel så det var så klart härligt.


Ser ni nåt grönt på träden eller på marken?

Undrar vad det här ska föreställa?


Så bra att jag införskaffade mig dessa rejäla gummistövlar. Ett par storlekar för stora för att få rum med tjocka sockar och sulor.
Visade sig vara mycket smart med lite tjockare variant av gummistövlar eftersom jag nu gett mig iväg ut i vattnet och står och tränar teknik med mitt nya flugfiskespö. Skönt att kunna stå länge i vattnet utan att frysa om fötterna.

Visar lite härligare bilder nästa gång på när jag njöt av solen och även njöt av att stå alldeles ensam och kasta "fluga"... fast utan fluga.
Det är verkligen skönt att vara ensam ute i naturen.



Kommentarer
Postat av: Gabi

Vilken tur att stövlarna blev bra! Puss

2009-05-08 @ 09:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0